Gå til innhold
  • Bli medlem

Pesto med ramsløk - utskilt Hvor har du vært på tur i dag - 2020


Lars M

Anbefalte innlegg

Annonse
Imp skrev (9 timer siden):

hva har man pesto til

Pasta, salat, grønnsaker, fisk, kjøtt, brød... Du har snudd spørsmålet på hodet;-) Hva har man ikke pesto til😄 Nå ja, det er neppe så godt i bløtkaka:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imp skrev (10 timer siden):

hva har man pesto til?

Vi hadde for eksempel brenneslepesto på en pastarett tidligere i uka. Bare fantasien setter grenser, men pasta og brød er vel mest vanlig hos oss. Pizza. Salat. Grønnsaker. Jeg pleier også å jafse i meg ei skje med pesto rett fra krukka av og til når jeg kommer over den i kjøleskapet. Pesto passer til alt der du kunne tenke deg at en "piff" av krydret parmesansmak kunne passe. Det vil si til alt — nesten. Kanskje ikke på karamellpuddingen da, eller i risgrøt med sukker, kanel og smørøye (men risotto derimot...yummmmm), eller som trekk på vaniljeis, eller...eller kanskje allikevel?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramsløk er utrolig godt... i starten. Gleder med hver sesong, men går dessverre veldig fort lei av smaken. Etter 5-6 måltider kan jeg ikke fordra den lengre og må vente igjen til neste sesong. Har ikke det samme med hvitløk, vårløk osv. Flere som erfarer det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.