Gå til innhold
  • Bli medlem

Øde vann/topp ca 1 time fra Oslo, 7-8 km gange fra parkering


TheFlorux

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på søken etter et bra overnattingssted for hengekøye ved et vann eller topp for å overnatte hvor det ikke er for mye mennesker, og er ca 7-8 km å gå langs sti hver vei. Ønsker minst mulig skogsveier, gjerne ren sti. Har vært flere vakre steder i Øst- og Nordmarka, men det er få steder som tilfredsstiller både ønsket om en ordentlig tur inn, få folk, og gjerne ved et pent vann. Mens jeg som liten oppfattet marka som nær uendelig, merker jeg nå at det er skogsveier overalt og syklister og andre kommer lett 10-12 km inn i marka.

Kjører gjerne til Krokskogen eller østover en time eller halvannen fra Oslo om nødvendig. Har brukt både ut.no og Garmin Basecamp, men har så langt ikke funnet noe optimalt.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du kjører til Kongsberg, så har jeg to enkle alternativ.

Langevann(første bilde).  Her kan du parkere bilen hos meg og så gå innover på sti.  Er vel en 4 km og 350-400 høydemeter. evt. gå inn til brennesetera.

Helgevann.  Da må du kjøre til Meheia og følge veien innover.  Så stopper du når du føler du er i passe gåavstand. 

Mer mot sommeren kan jeg anbefale Blefjell.  Kjør til Nordstul parkering. Sjekk denne tråden:

 

20190721_120916.jpg.1ccfa1eb3c65fd1942c54fa46d5b07af.jpg

helgevann.jpg.55f9c1e1f71f6ab6d2fbbe88f767bfcf.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Nå var jeg i ferd med å starte så si samme tråd som trådstarter, men kan heller vekke liv i denne tråden - er det noen som har flere tips? :)  

Forskjellen er bare at jeg ser etter et sted å telte, og gjerne nærmere Oslo enn Kongsberg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.