Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt teltpose


Anbefalte innlegg

Hei folkens! 

Jeg investerte i et nytt helsport fjellheimen superlight camp 3 telt i fjor. Som den amøben av en turentusiast klarte jeg så klart å rakne hele teltposen på første tur. Hell i uhell så ble det ikke flere teltturer resten av året pga. Ny jobb og problemet har derfor fått ligge på hylla frem til nå. Ettersom situasjonen er som den er, så blir det så klart norgesferie på oss, som på resten av den norske befolkning. Teltet må så klart derfor med, men jeg stusser litt på hvordan jeg skal få pakket det ned. Har forsøkt å sy teltposen, men er alt for stort hull til mine sy-egenskaper dessverre.  Det jeg lurer på er derfor om det finnes alternative metoder å pakke telt på? 

Kan man få kjøpt teltpose separat? 

Hilsen amatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiv deg på telefonen til Helsport, de kan sikkert hjelpe deg hvis du vill ha et nytt originalt trekk. De er greie å snakke med. Selv bruker jeg kompresjonstrekk til teltene mine. Jeg legger teltene mine på tvers i ryggsekken så da drar jeg til remmene på kompresjon-trekket slik at lengden passer til bredden på sekken. Det er fort gjort å skade teltposen særlig når været er dårlig og en har dårlig tid, kjenner med igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (11 timer siden):

Du kan bruke en vanntett pakkpose i passe størrelse. 

Pakker du pluggene og stengene separat, kan du bruke en kompresjonspose noe a-la det som er til soveposer. Disse finnes det også lette typer av.

 

Jeg har gjort dette med mitt Reinsfjell 3 SL, og det anbefales for å redusere volum. Har stengene separat, og plugger, telt og footprint sammen i en Sea To Summit size M (14L) kompresjonspose. som reduseres til 4-5L. "Dekomprimerer" til full størrelse på kompresjonsposen ved lagring, så det ikke er "most sammen" kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...
Marita Gløpstad Olsen skrev (På 11.5.2020 den 23.42):

Hei folkens! 

Jeg investerte i et nytt helsport fjellheimen superlight camp 3 telt i fjor. Som den amøben av en turentusiast klarte jeg så klart å rakne hele teltposen på første tur. Hell i uhell så ble det ikke flere teltturer resten av året pga. Ny jobb og problemet har derfor fått ligge på hylla frem til nå. Ettersom situasjonen er som den er, så blir det så klart norgesferie på oss, som på resten av den norske befolkning. Teltet må så klart derfor med, men jeg stusser litt på hvordan jeg skal få pakket det ned. Har forsøkt å sy teltposen, men er alt for stort hull til mine sy-egenskaper dessverre.  Det jeg lurer på er derfor om det finnes alternative metoder å pakke telt på? 

Kan man få kjøpt teltpose separat? 

Hilsen amatør.

Hei! Prøv å tette med gaffatape?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk sydd på ny bunnduk på mitt snart 40 år gamle Rundhø helårstelt, ba jeg om ny pakkpose og, da den hadde fått en flenge. Fikk ikke original. Noe kortere, slik at teltstenger stakk ut. De kunne jo sydd ny. Men jeg mistenker dette hang sammen med overgangen til nye eiere. Mener de hadde lite med stoff inne, og ikke valgte nye innkjøp. Eller så var mønster-mal forlagt, da dette var gammelt design. Endte med tape på den gamle...og en flott ny pakkpose til annet utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.