Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose og liggeunderlag til dame


Anbefalte innlegg

Hei! 

Min søster fyller år i juli, og jeg tenkte å investere i sovepose og liggeunderlag til henne. 
Hun er 1.60 høy. 

Tenker en solid 3-sesongs. Hun holder til i Troms, så det blir fort kaldt på vår/høst. Heller en pose som er et par grader for varm enn for kald. 
Det blir fort hennes eneste pose. Har sett litt på de nye fra mammut, med åpning for hendene, men de var så lange. Ønsker i hovedsak dunpose. Pris er ikke ubetydelig, men betaler det som trengs for en god og holdbar pose. 

Liggeunderlag så tenker jeg et Exped Synmat eller lignende. Tanker? Hun er jo ganske liten, så kanskje et som smalner inn i beina kan funke, så sparer hun vekt. 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornuftige tanker. Selv bor jeg i Nord-Finnmark og kjører komforttemp på -9 på tresesongsposen. For at den skal takle vår og høst også.

 

Angående liggeunderlag så er det fornuftige tanker. MEN det kommer litt an på sovemønster også. Noen vender seg mye, andre sover 100% urørlig i den stillingen de la seg i. Jeg foretrekker å ha litt å gå på da jeg bruker underlaget til alt mulig både med og uten telt og ønsker redusere muligheten for at posen ligger mot bakken eller noe annet fuktig. En ting til å tenke på i dagens uteliv er om det er noen mulighet for at det skal henges i køye. Da bør underlag være kompatibelt med f.eks wn fremtidig køye allerede nuh så slipper man investere i ett til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun vil teste hengekøye ser jeg absolutt ikke bort fra, så den tanken liker jeg. 

Har sett litt på Warmpeace Viking 900, men hun er ung og opptatt av design også, og der scorer den ikke veldig høyt, hehe...  og så er den 170cm, noe som kanskje er helt på grensa for ei på 160cm mtp kulde i fotenden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djing0 skrev (15 minutter siden):

At hun vil teste hengekøye ser jeg absolutt ikke bort fra, så den tanken liker jeg. 

Har sett litt på Warmpeace Viking 900, men hun er ung og opptatt av design også, og der scorer den ikke veldig høyt, hehe...  og så er den 170cm, noe som kanskje er helt på grensa for ei på 160cm mtp kulde i fotenden? 

Eg har regular. Er 166 cm. Funkar findint. Blir den for kort får ein no fort kuldebruer. 

Det som dog kan vere litt dumt er om ho er veldig smal. Eg er ikkje veldig smal men synes likevel at warmpeace er heilt i overkant breie mtp å varme opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IvarJS skrev (28 minutter siden):

Helsport Rago Junior er ikke så dum. Den er relativt varm, og lengden (165 cm) gjør at det ikke blir så mye kulde i fotenden. Den har fungert fint som 3-sesongssovepose her i huset, både i telt og hengekøye. En bonus er at den er relativt lett og kompakt.

https://www.helsport.no/rago-junior

Wow, her ser det jo ut som man virkelig får mye sovepose for pengene. Hvor brei er den? Hun er jo bare 160cm høy, men veier nesten 60kg så vil tro hun er en del breiere enn de fleste barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på akkurat bredde, men den fungerer fint til voksen her. Den har blitt brukt ned til rett under null og det har gått fint. (Har da hatt et godt underlag.) Kort oppsummert veldig fornøyde med den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djing0 skrev (42 minutter siden):

Wow, her ser det jo ut som man virkelig får mye sovepose for pengene. Hvor brei er den? Hun er jo bare 160cm høy, men veier nesten 60kg så vil tro hun er en del breiere enn de fleste barn. 

Spør du meg er den der for kald for 3-sesongsbruk. T-Comf på 0 grader og kun 332 gram dun. Til gjengjeld har Warmpeacen du nevner 900 gram dun i regular str., så den er betraktelig varmere!

Endret av Thomas E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

djing0 skrev (5 minutter siden):

Takk, men den fra Marmot blir i varmeste og tyngste laget tror jeg. 

Ser for meg comf temp på rundt -7 til -10. 

Eg er ein frysepinn, så eg brukar min om sommaren også. Luftar berre ved å åpne glidelåsen om det blir for varmt. Men forstår at du synest den kan bli for tung. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 164 cm og slank og har både ME Helium 600 og Warmpeace viking 900 Regular. Av de to velger jeg Warmpeace 10 av 10 ganger, fordi ME Helium-posen gir meg helt klaustrofobi! Den er alt for smal for min smak, og jeg kjenner flere andre jenter som sier det samme. Vil tro det samme gjelder for ME Helium 800. Så jeg ville helt klart ha gått for Warmpeace 900 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.