Gå til innhold
  • Bli medlem

Myggnetting til hengekøye


Skrotnissen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en dobbel Ticket to the Moon som jeg fikk fra eksen. Lite brukt, men tenkte bruke mer i sommer. Har sett på myggnetting, men syns det er vanskelig. Noe er billig, noe er lett vekt, noe har bra løsninger, noe har feil størrelse. Har dere noen anbefalinger? Jeg syns egentlig DD Hammocks Superlight Mosquito Net ser dødsbra ut og til en rimelig pris på bikeshop, men tror den er litt for liten til hengekøya mi. Lurer da også på om jeg skulle skaffet en lettvektshengekøye i mindre størrelse (siden min er dobbel nå) som passer til den myggnettingen, men hmm, er jo litt dumt med myggnetting som er liten (i tilfelle jeg må låne den bort eller bytte ut hengekøye i fremtiden).

Noen som har tanker om myggnetting, evt. bytte ut hengekøye? Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mange tanker men... Jeg kjøpte først nettingen som hører til TTTM køya mi. Den hang greit på og var lett å rigge, men hullene var såpass store at jeg mistenkte knott greit ville kommet gjennom. Dermed fant jeg meg et stort "no-see-um" nett på Amazon og bestilte det. Har ikke prøvd det i knottfarvann men er god plass til køya inni og det virker veldig solid. Merket er Sunshyne Pro (men fant det ikke på Amazon da jeg sjekket for noen andre nå i vår) men ser det finnes mange nett der ute som trolig er i samme materiale og med rimelig lik konstruksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet som @Fomle nevner er veldig likt dette nettet som Hammocking selger, jeg har det samme, men kjøpte det til ca halv pris på Magasinet, meeeeen der finner jeg det ikke lenger. Er veldig lite varer på butikken for tiden, andre som har lagt merke til det? 

Åpningen er horisontal istedet for vertikal, på det som ble nevnt over. Har ikke fått prøvd det i mye knott, men virker så langt veldig bra. Liker størrelsen og romsligheten. Bruker det på mørelina til selve køya i stedet for egen ridgeline, evnt. kan det klippes på rideline'n til tarpen. :) Tar mer plass enn slike som er mer tilpassa selve køya, og er litt mer knot enn integrerte, men alt har sine fordeler og ulemper vil jeg påstå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Mette skrev (1 time siden):

Denne modellen får man også billig på e-bay. Har du prøvd den? Holder den mygg og knott unna? 

Det kan jeg faktisk ikke svare på for jeg har ikke prøvd den i knottbefengt område enda. Når jeg ser på nettingen og regner på tettheten så bør den kunne gjøre det. Kan ikke skjønne annet enn at den holder myggen ute iallfall. Ikke sjans for at en mygg kommer gjennom nettingen, og glidelåsen virker tett nok når man lukker. Den er også tydelig tettere enn myggnettet til TTTM. Men knotten er bokstavelig talt en liten rakker så jeg tør ikke garantere noe der så lenge jeg ikke har prøvd. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Espenol skrev (På 7.5.2020 den 21.17):

Hei! Jeg har en dobbel Ticket to the Moon som jeg fikk fra eksen. Lite brukt, men tenkte bruke mer i sommer. Har sett på myggnetting, men syns det er vanskelig. Noe er billig, noe er lett vekt, noe har bra løsninger, noe har feil størrelse. Har dere noen anbefalinger? Jeg syns egentlig DD Hammocks Superlight Mosquito Net ser dødsbra ut og til en rimelig pris på bikeshop, men tror den er litt for liten til hengekøya mi. Lurer da også på om jeg skulle skaffet en lettvektshengekøye i mindre størrelse (siden min er dobbel nå) som passer til den myggnettingen, men hmm, er jo litt dumt med myggnetting som er liten (i tilfelle jeg må låne den bort eller bytte ut hengekøye i fremtiden).

Noen som har tanker om myggnetting, evt. bytte ut hengekøye? Hva anbefaler dere?

Du kan fjerne det ekstra stoffet som er sydd på sidene. Den blir ikkje så mye lettere, men litt mindre pakk str. Ellers har eno myggnett som passer. Du kan og lage selv. Den som er linket til xxl lengre nede er jo knottsikker. Ikkje tenk på hva det koster. Mygg og knott inne i køya vil du ikkje ha😊

 

Espenol skrev (På 7.5.2020 den 21.17):

Hei! Jeg har en dobbel Ticket to the Moon som jeg fikk fra eksen. Lite brukt, men tenkte bruke mer i sommer. Har sett på myggnetting, men syns det er vanskelig. Noe er billig, noe er lett vekt, noe har bra løsninger, noe har feil størrelse. Har dere noen anbefalinger? Jeg syns egentlig DD Hammocks Superlight Mosquito Net ser dødsbra ut og til en rimelig pris på bikeshop, men tror den er litt for liten til hengekøya mi. Lurer da også på om jeg skulle skaffet en lettvektshengekøye i mindre størrelse (siden min er dobbel nå) som passer til den myggnettingen, men hmm, er jo litt dumt med myggnetting som er liten (i tilfelle jeg må låne den bort eller bytte ut hengekøye i fremtiden).

Noen som har tanker om myggnetting, evt. bytte ut hengekøye? Hva anbefaler dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.