Gå til innhold
  • Bli medlem

Sea To Summit Spark Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Som tittelen viser lurer jeg på om noen har erfaringer med Sea To Summit Spark soveposene? 

Spark Sp III virker som en fin og lett vår, sommer og høst pose med lite pakkvolum og lett vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

Jaggu. Jeg klinka likegodt til på den og får teste selv. 😄

https://www.outdoorgearlab.com/reviews/camping-and-hiking/ultralight-sleeping-bag/sea-to-summit-spark-spi-40

Valgte str Long da den har 8 cm større omkrets en Regular. (Regular passer lengemesssig men har 150 cm omkrets i skulderhøyde, noe jeg synes er snaut for min del komfortmessig. Long veier 385 g (40g mer en Regular) 

Disse har glidelås i halv lengde, mulig den blir byttet ut med en i full lengde om jeg finner det "begrensende"

Disse kommer med dunsertifikat, og min har 870 cuin "Ultra-dry" dun (vannavstøtende dun)

Bildet nedenfor viser kompresjonstrekk med en 1.0L nalgenflaske, dvs den blir mindre en dette når den komprimeres.

20200813_100811.thumb.jpg.32d211d2e0542e55e0fa586a3c78df5d.jpg

Dette blir da en dedikert sommerpose til varme netter i lavlandet, mens 3-sesongs posen fortsatt blir med i fjellheimen også på sommeren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Tja, hva skal man skrive. Har brukt den noen få ganger og den funker helt fint til sitt bruk. Dvs varme sommernetter hvor min 3 sesongspose erfaringsmessig oppleves som for varm. 

Selve dunkvaliteten er topp, men vær obs på at med så lite dun i posen så kan det oppstå punkter i kanalene hvor det ikke er dun, og man man da må  riste/fordele litt for å få jevnt lag av dun. Jeg har ikke brydd meg om det siden den brukes når det er varmt. 

Pakkevolum er fantastisk, vekta også. Jeg gikk for str Long selv om Regular hadde passet i lengden, dette pga større bredde som gjør at jeg sover mer komfortabelt (Long veier 385 g / Regular 340 g)

Har fundert på å bruke den som liner i annen sovepose for å øke isolasjonsevne, men har ikke hatt bruk for det enda. Ihverfall et mulig eksta bruksområde.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.