Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Reinfjell - utskilt fra Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud


Kåre Kålrabi

Anbefalte innlegg

Så at XXL har noen Superlight på tilbud. Tok en telefon til Helsport og spurte om dette faktisk er de samme som de selv selger, som kjent så har XXL noen spesial utgaver av Helsport sine telt (les: tunge). Men ikke denne gang. Det var de samme. Så da var det ikke annet enn å rydde litt i teltgarderoben og hive meg på et sånn Reinsfjell Superlight 3 på XXL. Ned i vekt og opp i størrelse i forhold til Fonnfjell Pro som vi har dratt med på tur tidligere. Må si at det Fonnfjell telte er ganske digg. Spesielt om sommeren. Åpne opp hele siden på teltet, og er mygg/knott plagsom er det bare å lukke igjen med myggnetting døra.

Men som sagt, kjekt med litt mer plass og ned i vekt som bonus.

Får bare satse på at det blir fint vær å testet teltet til helga. Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kåre Kålrabi skrev (28 minutter siden):

Så at XXL har noen Superlight på tilbud. Tok en telefon til Helsport og spurte om dette faktisk er de samme som de selv selger, som kjent så har XXL noen spesial utgaver av Helsport sine telt (les: tunge). Men ikke denne gang. Det var de samme. Så da var det ikke annet enn å rydde litt i teltgarderoben og hive meg på et sånn Reinsfjell Superlight 3 på XXL. Ned i vekt og opp i størrelse i forhold til Fonnfjell Pro som vi har dratt med på tur tidligere. Må si at det Fonnfjell telte er ganske digg. Spesielt om sommeren. Åpne opp hele siden på teltet, og er mygg/knott plagsom er det bare å lukke igjen med myggnetting døra.

Men som sagt, kjekt med litt mer plass og ned i vekt som bonus.

Får bare satse på at det blir fint vær å testet teltet til helga. Bank i bordet!

Jeg kjøpte et forrige uke, og testet ved Øyungen helgen som var. Nydelig telt. Jeg kjøpte meg også en sea to summit medium/12L /4,5L komprimert) kompresjonspose som har plass til telt, plugger og footprint uten problem også, så har jeg stengene separat i sekken. Da tok det enda mindre plass. 

Skal du sende Fonnfjell ut, mener jeg at jeg så en "ønskes kjøpt" annonse for det på Finn i morges. Mulig det var for Superlight dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjell Iver endret tittelen til Helsport Reinfjell - utskilt fra Diskusjon ang. røverkjøp og gode tilbud

Jeg kan skrive under på at H. Reinsfjell SL 2 evt. 3 er et godt telt til 3-sesongtur. Man skal likevel ta i betrakning at dette er et telt som er strippet så langt det går vektmessig. Dvs. at sammenlignet med de langt tyngre PRO-modellene med samme navn, ja så skal man være føre var. Min turkompis, Frank, har rundt 100 døgn i en 2016-modell av dette teltet. Han påstår at denne sesongen er absolutt siste. Denne årgangen av teltet hans er utslitt.

Jeg investerte i 2018-modellen i fjor vinter til en ok pris. Dette har flere forsterkninger og forbedringer enn min turkompis Franks modell (2016), og er 300g tyngre. Jeg vil tro jeg har langt flere sesonger igjen i teltet enn Frank har hatt i sin 2016-modell.

Endret av Bjarne H.S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har den faktiske vekta på Reinsfjell Superlight 3? Ser at XXL oppgir lavere vekt enn hva som står på Helsport sine sider. Om det faktisk bare veier 2,5kg som Helsport sier så kan det jo være mulig å supplerer teltparken min litt med et lett telt i tillegg til mitt andre nyinnkjøpte telt (som viste seg å være litt tyngere enn forventa)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den utgaven som kom for et år eller to siden var det ikke doble dører. Meshpanelet ble skråstilt. Vil tro at doble dører også skrider mot SL-prinsippet generelt og således bare er å finne på andre varianter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kepiblanc skrev (8 timer siden):

En ting jeg opplever med mitt Reinsfjell 3SL, jeg syns innerteltet er veldig "løst og ledig" inni. Bunnen ligger ikke mye jevnt og pent, og det flapser mye, syns jeg. 

Alle fester er festet, så vidt jeg klarer bedømme.

Legg gjerne ut bilder.  Mitt 2P er i alle fall stramt.  

NB! husk at når du fester innerduken så skal det røde feste inn i det røde tilhørende feste på ytterduken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaser skrev (10 timer siden):

Legg gjerne ut bilder.  Mitt 2P er i alle fall stramt.  

NB! husk at når du fester innerduken så skal det røde feste inn i det røde tilhørende feste på ytterduken.

Javisst. Det er det, og så fulgt på hele veien rundt, men likevel føler jeg det er litt løst i "nerkant". Festene er jo i toppen og i en bue i endene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kepiblanc skrev (På 6.5.2020 den 16.18):

Jeg kjøpte meg også en sea to summit medium/12L /4,5L komprimert) kompresjonspose som har plass til telt, plugger og footprint uten problem også, så har jeg stengene separat i sekken.

Bare vær litt obs med kompresjonspose. Glidelåser, bardunstrammere, stangkopper etc, og ihvertfall plugger, kan gjøre skade på en tynn teltduk inni posen om det komprimeres mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.