Gå til innhold
Flo

Vekt-avvik på nytt telt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skjult lenke - logg inn for å se den

Har du veid teltet med repkittet, som inneholder rephysle, to stangledd, en diger tube silicon-sømforsegler, ytterduk, innerduk, teip til gulvet og sysaker? 😅

Du trenger strengt tatt bare å ha med rephylsen med noen runder teip rundt, resten kan ligge hjemme.

Husk også at fjellreven sin teltpose er litt tyngre enn hilleberg, pga. kompresjonsstropper og tykkere stoff. Du kan spare noen få gram på å bytte til en lettere pose om du vil (men jeg liker den gode posen).

—————————

Gi beng i de ekstra grammene, jeg trives bedre i Fjellreventelt enn hilleberg. Hovedsakelig pga. innerteltet er stramt som en trommehinne og i ett tynnere stoff. Hilleberg har litt slappere innertelt. (Ihvertfall på mine telt, jeg har begge deler).

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skal bare... skrev (1 time siden):

Å ikkje rekne med alle pluggane når dei kaller det totalvekt, er langt utanfor kva eg likar, men det er ikkje noko nytt.

Eg har kjøpt telt der bardunar og pluggar til desse og til halvparten av plugghempene rundt teltet, ikkje er med. Ein heilt bevisst strategi frå produsenten for at teltet skal sjå lett ut på papiret. Dersom det er den minste vind, vågar eg ikkje snu ryggen til det teltet med bare dei medfølgande pluggane. Med heilt nødvendige bardunar og pluggar, har eg lagt til 25% av den oppgjevne teltvekta for å kunne stole på teltet.

Såkalt «minimumsvekt» på marmot teltet mitt, er den eneste som oppgis. Telt med stenger, pluss plugger til å spenne ut fortelt og til å feste de 4 hjørnene. Resten av pluggene måtte jeg kjøpe løst utenom 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤣

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.