Gå til innhold
  • Bli medlem

3-sesongs sovepose til en litt lang mann


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til valg av en 3-sesongs sovepose.

Jeg er 198 cm høy og veier 105 kg. Jeg ser etter en sovepose jeg skal bruke på turer rundt i Oslo-marka fra vår til høst (fra rundt 0 grader og opp over). 

Jeg tenkte meg hovedsaklig en dunpose, budsjettet er rundt 2000-3000 kr, men jeg kan være fleksibel.

 

Etter å ha tittet litt så ser jeg at mange soveposeprodusenter sine Long-utgaver passer til folk opp til 195 cm, disse regner jeg med da er uaktuelle for meg.

 

Noen alternativer jeg har funnet er f.eks.

Mountain Equipment Helium 600 Cosmos    Denne er satt ned fra 4499 til 2799.

 

Helsport Rago Down Spring Blue Long

Denne har en T-Comfort-grense på 5 C. XXL har vanlige Rago-utgaven med T-Comfort på 0 C, men denne koster 1000 kr mer.

Jeg tenkte at da kan jeg heller kjøpe Spring-utgaven og kjøpe meg en varm lakenpose jeg kan bruke på de kaldeste nettene, eller er dette en dum ide? 

 

Det hadde også vært fint hvis soveposen var litt romslig slik at man kan snu seg rundt, men det er kanskje ikke å oppdrive i dette prissegmentet?

Noen som har erfaringer med disse 2 soveposene, eventuelt finnes det noe bedre til rundt 2000-3000 kr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moutain Equipment sine Helium poser har "Alpine Fit" dvs de er ganske smale, Helsport Rago har samme bredde.

Et annet alternativ er Mountain Equipment Classic 500, Fjellsport har 40% rabatt på den nå og har XXL versjonen inne.

XXL = GT fit: a wider and longer version of our Mountain Fit (https://www.mountain-equipment.co.uk/products/classic-500-xxl)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.