Gå til innhold
  • Bli medlem

Slire uten kniv


vandregutt

Anbefalte innlegg

Hei alle markafolk! Trenger en slire til en Helle GT kniv. Var så uheldig/urutinert at knappen som holder kniven festet, rustet istykker. Glemte å vaske kniven etter kontakt m saltvann. 

Har noen tips til kjøp av kun slire ? Finner ingenting på nett.

Kom også gjerne med meninger om brusletto villguten hvis noen har testet den. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på denne tråden da jeg har en samekniv av ukjent knivmaker som mangler slire. 

Finner ikke noe på nett ved vanlig google søk. 

Noen som har peiling på dette?

Helst ikke noe som koster skjorta, kun en slire som holder kniven på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kimball skrev (4 timer siden):

Hiver meg på denne tråden da jeg har en samekniv av ukjent knivmaker som mangler slire. 

Finner ikke noe på nett ved vanlig google søk. 

Noen som har peiling på dette?

Helst ikke noe som koster skjorta, kun en slire som holder kniven på plass.

 Husker jeg laga kniv og slire i sløyden på ungdomsskolen, så hvis du ikke er så veldig kresen på resultatet burde du kunne få laga en selv! Jeg hverken var eller er noen stor håndverker for å si det sånn, og syns å huske at det så helt greit ut 😄 Finnes nok mange oppskrifter på nettet om hvordan du skjærer til læret etter dimensjonene på kniven, samt beskrivelse av fremgangsmåten.

Feks her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Kimball said:

Hiver meg på denne tråden da jeg har en samekniv av ukjent knivmaker som mangler slire. 

Finner ikke noe på nett ved vanlig google søk. 

Noen som har peiling på dette?

Helst ikke noe som koster skjorta, kun en slire som holder kniven på plass.

Hvis samekniven ligner på Strømeng sine kniver, får du kjøpt slire i forskjellige størrelser hos Strømeng, eller hos Montana i ALta. Tror jeg betalte noe mellom 2-300 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.