Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske sentralt i Oslo?


rg2720

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er lov å fiske de fleste steder nå. Det var fredningssoner i indre Oslofjord av hensyn til torsk, men etter 1. mai er det lov å fiske der. Men torsken er fredet og skal slippes ut uansett! 

Dessuten er det fredningssoner ved elveos. Og minstemål på sjøørret på 35 cm.

Ellers kan man ta båten ut på øyene å fiske der, men i «disse tider» er kapasiteten noe begrenset tror jeg. 

Det meldes om at horngjelen har kommet nå, og makrellen kommer nok i løpet av mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke så mye lengre utpå som sommeren før du fint kan fiske makrell fra kaiene på Vippetangen f.eks.

 

Skal du fiske helt inne i sentrum som der ville jeg begrenset meg til å fiske fisk som jager pelagisk slik som makrellen og latt være å servere mer typiske bunnfisk som torsk, flatfisk osv som middag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.