Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Kuldegrop/stågrop/kokkegrop/kokegrop/sittegrop

Anbefalte innlegg

Terka skrev (21 minutter siden):

Hvor er trappa OPP til innerteltet? 😄

Når trappen lages ved at man først har en 30 cm kant innenfor døra (vi bruker "toppmating" av folk inn døren, altså vi graver ned stormmatten på døren også og går inn ved å åpne glidelåsen fra toppen for å slippe føyke av snø inn ifm med døra) og så et trinn på 50 cm dybde innenfor der så kan trinnet benyttes som kombitrinn for de kortvokste for enten å gå ut av teltet eller inn i innerteltet. De som ikke har fantasi nok til dette får heller bare sove i kuldegropa ;-) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil samtidig oppfordra andre til å slenge inn kuldegropbildene sine i denne tråden. Det er ikke noe krav til at de skal være så dype at de fungerer som dyregrav når teltet er tatt ned ;-) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg hatt kuldegrop så dyp som Espen, måtte jeg hatt med gardintrapp på tur 😛

Men så trenger den ikke være så veldig dyp for at jeg skal stå i den heller, og teltet trenger ikke å være så bredt for at jeg skal kunne legge meg ned å strekke ut ryggen i gropen heller. Det går kjapt å grave grop for Hobbbiter 😎

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis fersk når det gjelder vintertelting, men blei umiddelbart så glad i arbeidsgropa i forteltet at jeg også har truet å ta med spade på sommerturer. (En gang teltet vi et sted det egentlig ikke gikk an å telte og da hadde vi ståhøyde i forteltet også på sommeren. Dessverre var det like kupert i innerteltet)

Etter litt prøving og feiling har jeg funnet at min ideelle arbeidsgrop er ca knedyp. Da er det godt å sitte og jeg slipper å jobbe for å komme meg opp i innerteltet. (Dersom man støter på et lag med sukkersnø under gravinga kan den fort bli dypere enn man tenkte.)

1FE919E0-7225-4127-89B6-CE74454AD70A.thumb.jpeg.0f34dfbf2d098615e669a9faec43e277.jpeg

Nygravd grop i nyanskaffet telt. Vi har akkurat oppgradert fra Helsport Fjellheimen til Spitsbergen. Det var lurt. Det eineste jeg kunne savne var to dører i forteltet slik at jeg kunne måke til begge sider.

93B3C243-D31A-4AF6-8F41-AC82DD54C8E7.thumb.jpeg.ad7f9bd7dc34d77c42f7fe3678c0e567.jpeg

Kjøkkenbenk fra tidligere tur. En drøm å lage mat under slike forhold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.