Gå til innhold
  • Bli medlem

Western Mountaineering, verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Hei,

Er på jakt etter en 3-sesongs sovepose med T-comf rundt -10 C.  Har sett på Western Mountaineering Versalite som et svært godt alternativ. Det virker som om Western Mountaineering er litt som "The king of sleeping bags" der de gjør det ekstremt bra på typ alle tester jeg har lest av ulike typer på nettet.  MEN de er også ekstremt dyre. 

Noen som har erfaring med Western Mountaineering? 

Feks må jeg ut med ca 2000 kr mer for Versaliten en Helsport Rago superlight Winter. Er det verdt pengene? Jeg er også sånn type som invisterer litt ekstra når jeg først kjøpe noe fint, en godt behandlet sovepose kan man vel beholde i 15 år. En litt bedre sovepose over en 15 års periode for 2000kr er nok verdt pengene spør du meg, men er den så mye bedre en de andre merkene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en WM Ultralite som jeg har brukt igjennom 14 år. Den er av meget god kvalitet og er i stadig bruk.
Har ikke noe å innvende på livsløpkvalitet, posen er like god ennå i tekstil og dunspenst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har WM megalite, men har for lite erfaring til å si om det utelukkende er verdt pengene. Basert på min begrensede erfaring, men også hva jeg har lest meg til: Du kommer til å bli fornøyd, men om du blir mer fornøyd med en pose fra WM enn en tilsvarende pose fra en annen leverandør? Det er ikke så godt å svare på. For min del var det den økte innvendige størrelsen som lokket. Samt bra kvalitet fra dun til stoff. Det er sikkert mulig å få en sovepose med samme specs fra andre, men det er ikke sikkert det er billigere. WM bruker dun med høy dunspenst som drar prisen opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Rago Superlight Winter gjennom Outleten til Helsport. Veldig bra kvalitet, men må ærlig innrømme at jeg er VELDIG i tvil om posens kvalitet som vintersovepose. Nå har jeg brukt den fire netter siden slutten av mars - selvfølgelig ikke noe voldsomt grunnlag, men likevel: 

Under åpen himmel. Hengekøye. Lavo og vanlig kuppeltelt fra Exped. Samtlige netter kanskje et par minus på det kaldeste, men fint vær ellers. Jeg syns posen har vært helt i grenseland så langt og ville ikke VURDERT å ta denne med på vintertur som eneste pose. Så hvis t-limit skal forestille hvordan en mann bør sove komfortabelt (som er -16 på denne posen), så er jeg veldig langt unna dette. 

Etter hva jeg leser om WM så leverer de varene og vel så det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Puma GWS som vinterpose og en Alpinlite som vår sommer og høstpose. Jeg har hatt dem i ca 10-12 år. Kvaliteten er super og de fungere supert enda. De hilder hva de lover når det kommer til temperaturgrense. Dunspensten er utrolig. Jeg har hatt en yttersøm på Pumaposen som løsnet, men det fikset Oslo sportslager uten kostnad (det er ikke mulig å se at den er reparert)

Folk har forskjellig oppfatning av hva ting er verdt, men for meg har det absolutt vært vært pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.