Gå til innhold
  • Bli medlem

Bøyde teltstenger


storol

Anbefalte innlegg

Har et Keron telt som fikk jeg seg en real trøkk i helgen. En vindkule rev opp den ene teltpluggen og bøyde 3 av 4 stenger. Kan man bøye disse tilbake, eller er det bare å bestille nye ledd? 

IMG_20200502_163756.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deformerer de teltet når det er slått opp? På mitt Keron 3 hadde alle stengene en svak bøy originalt, og det har aldri påvirket teltet negativt.
Hvis de ikke har noen andre skader enn å være svakt buet så er det ikke sikkert det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Merket ikke noe til formasjonen til teltet etter vindkulen. Så ut som alt var fint, helt til jeg skulle pakke sammen teltet.

Stengene var helt rett i utgangspunktet. 

 

Byttet ut den som var mest bøyd med reserve leddet som fulgte med. Flyttet de andre bøyde leddene lengst ned slik at de ikke kommer så høyt i buen. 

Satser på at det funker 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

MIne gamle telt har etterhvert fått lett bøyde stenger - mest i toppen. Og det betyr ingenting, når teltet står. Blott litt krøll i pakposen uten praktisk betydning. 

Jeg ville være svært forsiktig med å bøye på aluminium. Normalt kan det bare bøyes 1 gang - neste gang kan det knekke. Jeg har dog rettet en alu-skistav meget forsiktigt!

Jeg ville gjøre ingentng.

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nye keron 3gt har forhåndsbøyde stenger mot midten. Om de ikke er det fra før, er det naturlig at de blir litt bøyd med tiden. Dette er ingen ting å bry seg om med mindre det får innvirkning på teltets utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.