Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur i slutten på mai - ski eller til fots?


Olga

Anbefalte innlegg

Hei,

Har i disse merkelige tider fått "ekstra" ferie 20 mai til 2 juni. Jeg har egentlig veldig lyst å dra på lengre tur med telt, men innser at dette er litt mellom årstidene, både for vandring og skitur. Nord-Norge lokker mest.  Så først litt på turer på Senja, men etter å ha sjekket senorge.no (etter tips fra denne siden!) oppdaget jeg hvor snørik vintern har vært, særlig i Troms. En annen tanke var å gå på ski i indre Troms, eller Finnmarksvidda. Har dere noen råd for denne tiden på året? Skal man satse på en vandring ved kysten/lengre sør,  eller prøve seg på ski i innlandet?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken del av Indre Troms egner seg best for skitur? Vi går helst med pulk. Har gått fra Abisko til Kilpisjärvi en gang i slutten på august. Fint område, men en hel del høydemeter husker jeg. Rent spontant tenkte jeg på området kring Gappo- og Goldahytta, hvis man unngår å gå inn i Sverige da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttenettet til Troms Turlag ligger i fantastiske områder. Hyttene blir vel stengt ut mai, så det er telt som gjelder. Det fineste området er rundt Dærta. Å krysse selve Dividalen kan være veldig strevsomt når snøen blir dårlig. Greie startsteder er Signaldalen, Rostadalen og Devdis. Pulk på slutten av sesongen kan være utfordrende, for det er ofte en glipe mellom parkering og skiføre som innebærer bæring av ski og et pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.