Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye teltstenger? eller nytt telt.


Diger Jotne

Anbefalte innlegg

Har greid med litt hjelp å knekke stengene på teltet mitt. Ikke et dyrt et, men dog det jeg hadde. Et Bergans Trillemarka 2.

Om jeg går på bergans sin side så selger dem nye stenger. Finner jo ikke til  Trillemarka spesifikt, men til 2 mans telt. Nå skal dem jo da ha 800,- for et sett. +frakt vil jeg tro. Da snuser jeg fort på tusenlappen. Vet jeg ikke får mye for det, men bruker ikke teltet stort eller. Tarp og bivy har vært den foretrukne løsning så langt.

Skal jeg da kjøpe nye stenger, nytt telt (nytt eller brukt) Forslag taes imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre du har kjørt over stengene med ett eller annet, er vel det bare noen ledd som er ødelagt?

Stangledd pleier å ha samme lengde, bortsett fra de i endene. Kan du eventuelt pusle sammen en stang av de bitene du har, så kjøper du en ny stang (den korteste). Vet du lengden som skal være på stengene, trenger du heller ikke kjøpe Bergans stenger. Du kan finne stenger fra andre produsenter som kanskje er like lange, eventuelt såpass i nærheten at du kan korte de ned bittelitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom teltduk og stangkanaler er hele og fine og du er fornøyd med teltet til ditt bruk, tenker jeg at du burde kjøpe nye stenger/stangledd. Dette ifra et miljøperspektiv og at muligens resterende telt har mange bruksdøgn igjen. Sier meg enig i tipsene til @Omnilite

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL selger Helsport-stenger til helt greie priser. Men ser ikke ut som de har nøyaktig de lengdene som det er på Trillemarka-teltet (279cm - gul, og 229cm - rød) Men som det nevnes over her, så kan man jo korte ned litt. Og da kan man jo gjøre det med en billig rørkutter fra Biltema for å få et fint kutt, men husk å ta gradene inne i røret om det blir noen, så de ikke vil gnage på stikken.

https://www.xxl.no/jakt-og-friluft/telt-og-lavvo/tilbehor-telt-og-lavvo/Helsport/c/200206?pages=2

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Kristian J. Vabø skrev (På 2.5.2020 den 0.14):

XXL selger Helsport-stenger til helt greie priser. Men ser ikke ut som de har nøyaktig de lengdene som det er på Trillemarka-teltet (279cm - gul, og 229cm - rød) Men som det nevnes over her, så kan man jo korte ned litt. Og da kan man jo gjøre det med en billig rørkutter fra Biltema for å få et fint kutt, men husk å ta gradene inne i røret om det blir noen, så de ikke vil gnage på stikken.

https://www.xxl.no/jakt-og-friluft/telt-og-lavvo/tilbehor-telt-og-lavvo/Helsport/c/200206?pages=2

Detta funka gull det. Da får vi teste telt livet litt bedre framover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.