Gå til innhold
Annajoh

Fjellturer (relativt) nære Oslo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ikke en veldig erfaren fjellvandrer, og synes det er vanskelig å finne frem til turer som kunne vært morsomme å gå. Jeg har vel egentlig kun gått gaustatoppen og besseggen av de «kjente» fjellturene, men går mye dagstur og har teltet en del i oslomarka. Jeg ønsker tips til fjellturer man kan gjøre uten guide, fra middels+ til krevende, men uten klatring. Helst med en flott utsikt! Turene bør gjerne innenfor en halv dags kjøretur (fra 3-6 t) fra Oslo, da jeg og min søster håper på å få tatt noen helgeturer i løpet av sommeren. Gjerne noen litt kjente topper! Noen som har noen gode tips? Setter stor pris på det!

Endret av Annajoh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo egentlig bare å dra opp et kart f.eks www.ut.no/kart og se etter fjell. Du kommer ganske langt på 3-6 timer fra Oslo. Kun 2.5t til Rjukan fra Oslo, da har du både gaustatoppen og hardangervidda. Blefjell, Lifjell, Norefjell, Vassfaret er alle (relativt) nært Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Dakota558
      Første innlegg her...
      Vurderer en fottur i begynnelsen av august, og tenkte å ta utgangspunktet i Lakselv (reiser dit med fly). Planen er en tur på 3-4 dager og jeg vil ha med telt. Noen som har vært i området og kan anbefale plasser å gå?
    • Av Kuolseie
      Hei lurer på om det er noen her som har noen tips til gode tur muligheter  i Agder. 
      Skal noen dager til Setesdal vesthei i sommer, men kunne gjerne hatt noen tips til andre plasser. Gjerne i lavlandet. 
      Helt topp vis det er fiskemuligheter også 
    • Av JKfotball
      Hei 
      Hvilket kart benytter du for å gå tur opp i fjellet? Noe elektronisk eller kjøper du sånn vanlig kart?
      Takker på forhånd
    • Av martin.m
      Vi hr nå fått en ny 2000 meters topp i fjellheimen vår. Foreløpig navn er Styggebreahesten.
      Primærfaktorrn er ennå ikke kjent da den nye toppen er omgitt av Styggebreen som har hatt relativt mye nedsmelting. 
      Foreløpig angitt høyde er på 2048 moh. 
      Tipper en del samlere av  2000 metere får nytt mål for samlingen sin. 
      Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av QueenVinter
      Hei! 
      Jeg og samboer er såvidt turvant (vi gikk Gaustadtoppen og noe på Hardangervidda i fjor sommer), har telt og hengekøyer. Vi ønsker å gå tur i sommer, som må være tilgjengelig fra Oslo med kollektivtransport (tog/buss), og gjerne over 4-5 dager. Vi får gått en del km hver dag så lenge terrenget ikke er for tøft. Jeg fryser veldig lett og hadde satt pris på sannsynlighet for plussgrader (i fjor snødde det en natt), samt litt variert terreng. Er det noen som har gode tips? Jeg setter stor pris på alt, da ut.no er en stor jungel å lete seg frem i! 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.