Gå til innhold
  • Bli medlem

Campingtelt for 3


marialini

Anbefalte innlegg

Hei teltfolket :)  

Jeg har lyst til å ta ungene (8 og 10 år) med på bil- og teltferie nordover i sommer. Og har derfor kommet til at vi trenger et nytt telt som er litt mer komfortabelt å bo i enn Fjellheimen 3 pro, som vi har i dag. Ferien skal som sagt være bilbasert, og derfor er ikke vekt superviktig, men pakkstørrelsen kan heller ikke være gigantisk, for da får vi plassproblemer i bilen. Fjellheimen-teltet blir med for fotturer. Jeg har satt opp et par kriterier for teltet:

-det må være ståhøyde i teltet (jeg er 1.65)

-det må være to sovekabiner (10 åringen trenger litt privacy). 

-det må være forholdsvis lett å sette opp for en voksen, med litt hjelp fra barn.

-Det MÅ være myggnetting i åpninger og gulv i teltet

-Mørke soverom tenker jeg kan være lurt, i og med at det er lyst nordpå.

Har sett meg ut tre modeller så langt, og jeg trenger rett og slett litt hjelp til å nerde rundt hvilken av modellene som egner seg best for oss:

1. Outwell Dash 5

2. Easy Camp Huntsville 500

3. Easy Camp tornado 400 eller 500.

Er det noen som vil hjelpe meg å veie litt for og i mot? :) Evt. har egne erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
KS10 skrev (10 minutter siden):

Hva med Helsport Gimle family 4+? To innertelt og full ståhøyde i ytterteltet. 

Har vært inne på det også, ser ut som et fint telt! men det er vesentlig dyrere enn de andre teltene jeg har sammenlignet med og så mangler det gulv i midten og myggnetting inn til "oppholdsrommet". Jeg er nok ute etter noe litt mer camping/glamping aktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.