Gå til innhold
  • Bli medlem

Bare turområder i nærheten av Trondheim


KS10

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har kjennskap til turområder i nærheten av Trondheim som egner seg til bruk av fjellsko pr nå? Altså barmark. Vet at det fortsatt er en del snø i bymarka, men hva med Stjørdal, Estenstadmarka etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke forsket så mye på det, jeg er midt i vårskisesongen nå og barmarksføre er vel fortsatt på entusisastnivå rundt Trondheim, men mulig Trolla/Ila-siden av Bymarka fungerer delvis nå. Det så rimelig glissent ut med snø på Forbordsfjellet ved Stjørdal når jeg kjørte forbi i dag, opp dit kan man jo velge mellom sti og veg. Ellers er det jo et fint skogsområde rundt Storheia i Levanger kommune, der tipper jeg det er ålreit fotføre nå. På Hitra og Frøya og kysten rundt for øvrig er det barmarksføre i lavlandet, men det blir jo et stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er finfint innover fra Trolla mot Ila på nedsiden av Geitfjellet nå. Litt snø og is på områder som har vært tråkket ned av maskiner i løpet av vinteren, som f.eks driftsvegen, men ellers bart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estenstadmarka er farbar til fots i de nedre delene (Lohove, Bekken,  Fuglmyra, Tomset). Ser på skisporet.no at det er 10 dager siden det ble kjørt løype i noen del av marka. I min verden betyr det at det er fritt frem for fotgjengere i gamle løyper som jeg vil tro er fine å gå på nå. Ikke sjekket dette i år, men baserer uttalelsen på tidligere års erfaring med vårturer på vinterens skiløyper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.