Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av lettvekts enmannstelt


Freebird

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bruker som så mange andre, mye tid om dagen på å planlegge sommerens turer. I den forbindelse vurderer jeg å gå til innkjøp av et nytt telt. Jeg er i utgangspunktet ute etter et lettvekts enmannstelt til bruk vår/sommer/høst. Det må tåle bruk over tregrensen, fortrinnsvis i godt vær, men været i fjellheimen er som kjent uforutsigbart, så det må nesten ha evnen til å stå av en sommerbris og det den eventuelt måtte by på av vind og regn.

Jeg er 185cm høy og er ute etter et telt hvor jeg kan sitte oppreist under av- og påkledning, samt at det er langt nok til at jeg ikke har hode og føtter borti i duken i innerteltet til enhver tid. Fortrinnsvis ønsker å finne telt på rundt 1kg, men er villig til å gå litt opp, hvis jeg får et betydelig mer solid telt. Samtidig må teltet være lett nok til at jeg kan forsvare å kjøpe det i tillegg til Hilleberg Soulo, som jeg allerede har (2kg).

Foreløpig har jeg sett på følgende modeller:

  • Hilleberg Enan (Usikker på om dette er et telt som kanskje er et knepp under Hillebergs vanlige kvalitet? Har lest mye om kondens og manglende vindstabilitet)
  • Nordisk Telemark LW (Dette krysser av alle boksene, men jeg usikker på styrken med en duk på bare 10 denier. Nordisk sin egen video av teltet i vindtunnel var heller ikke tillitsvekkende)
  • Terra Nova Laser Compact/Competition (Tåler i følge anmeldelser bra med vær, men bråker. Jeg er også usikker på liggelengde)
  • Tarptent Moment DW (Ikke på lager og usikker på vindstabilitet. Ser ut til å ha blitt bedret noe med modellen som kom i 2019)

Jeg har egentlig utelukket følgende modeller (men er åpen for å revurdere):

  • Helsport Ringstind SL (Lav takhøyde, har vært mindre fornøyd med SL-telt fra Helsport tidligere)
  • Hilleberg Akto (Integrerte stenger i duken gir for stort pakkvolum og vekten er helt i grenseland)
  • Fjällraven Abisko Lite 1 (Lav takhøyde, pluss litt i overkant tungt)
  • Tarptent Scarp 1 (Litt tungt og større enn nødvendig)
  • Tarptent Stratospire 1 (Krever stor plass og virker ikke veldig vindstabilt)

Jeg er svært interessert i brukererfaringer med de teltene jeg vurderer, men er også åpen for andre forslag som kan passe. Det er et krav at inner- og yttertelt settes opp i en og samme operasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv benyttet eg Hilleberg Akto gjennom 17 år med turer i både høyfjellet, og i lavlandet. Har tålt alt av vær som er blitt kastet på det. Er igrunnen veldig fornøyd med det meste. Vekten på 1,5kg med alt er imponerende. Til tider under dårlig vær har jeg ønsket meg litt bedre inneplass, men på tross av den lille størrelsen er forteltet helt greit til å bruke primus. Høyden i midten er passe høy for meg på 180cm ihvertfall, og fremdeles en god del å gå på.

Jeg valgte nå å hoppe på Vår kampanjen på fjellsport.no med litt rabbatter og bestille et Hilleberg Unna. Er veldig spent på dette, men etter å ha lest det som kan leses så virker dette som en fornuftig erstatning for det gamle Akto (som etter mange år fremdeles er like fint og helt, og slett ikke trenger å byttes). Så kvitter meg ikke med Akto før nytt telt er utprøvd. Har allikevel troa på at Unna gir mer alt hva jeg trenger på solo turer. 
 

Vet ikke om dette gav deg noe mer kjøtt på beinet, men det er hva jeg har erfart gjennom en årrekke. 😊

Edit: ser du fortrinnsvis ser etter telt på 1kg eller deromkring. Har ikke så mye erfaring med så lette telt, men magefølelsen sier meg at man da kan stille rimelig svakt i ruskevær.

Det nye Akto er vel fremdeles over kiloet, men er vel rundt 300g lettere enn mitt «old school» 😎

Hvorfor ønske om så lett telt? Pakker du svært lett?

Endret av Lyckeboden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Akto og er 185 cm lang.  Akto er akkurat litt for kort til at jeg kan sitte oppreist, men liggelengden er god (det er kanskje 20-30 cm med plass i hodeenden til ymse greier).   

Enan er like høyt (lavt) i innerteltet som Akto, fem cm kortere liggelengde og to cm smalere i innerteltet. 

Kan ikke huske å ha lest noe om kondensproblemer i Enan, men jeg har ikke lagt merke til spesielle kondensproblemer i Akto (det blir kondens i alle telt med de rette forholdene), men en forskjell på Akto og Enan som kan ha betydning for kondens, er at Akto har en brem i overkant av døra, slik at man kan lufte ved toppen av døra nesten uansett vær.

Jeg har også Soulo, og foretrekker det helt klart, medmindre vekt er viktig på turen jeg skal på.

Endret av Luesveis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyckeboden skrev (22 timer siden):

Vet ikke om dette gav deg noe mer kjøtt på beinet, men det er hva jeg har erfart gjennom en årrekke. 😊

Edit: ser du fortrinnsvis ser etter telt på 1kg eller deromkring. Har ikke så mye erfaring med så lette telt, men magefølelsen sier meg at man da kan stille rimelig svakt i ruskevær.

Det nye Akto er vel fremdeles over kiloet, men er vel rundt 300g lettere enn mitt «old school» 😎

Hvorfor ønske om så lett telt? Pakker du svært lett?

All brukererfaring av både aktuelle telt og produsenter er av interesse. Akto kunne vært aktuell til tross for vekten, men integrerte stenger i duken gjør at pakkvolumet blir stort. Jeg foretrekker å pakke duk og stenger/plugger hver for seg. Duken bor inni sekken og stangposen utenpå. Jeg ser etter nærmere research at det ser ut til å gjelde Enan også.

Jeg har et ønske om å få få sekken så lett som mulig, samtidig som at det fortsatt er forsvarlig. Jeg har som nevnt også et Hilleberg Soulo fra før og jeg elsker virkelig det teltet, men på 9 av 10 turer om sommeren er det mer solid enn det trenger å være. Det gjorde at tanken om muligheten for et lettere telt dukket opp. Jeg liker godt både Unna og Niak også, men besparelser å henholdsvis 100 og 700 gram har jeg litt vanskelig for å forsvare med tanke på hvor mye penger et nytt telt faktisk koster. Et brukt Niak kunne jeg latt passere, men det ser ut til å være langt mellom dem på bruktmarkedet. :)

Luesveis skrev (22 timer siden):

Jeg har også Soulo, og foretrekker det helt klart, medmindre vekt er viktig på turen jeg skal på.

Supert! Jeg setter stor pris på erfaringene. Jeg er også veldig glad i mitt Soulo, men som nevnt over, så er det i overkant solid for de fleste av turene mine sommerstid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om integrerte stenger så snakker du om de som sitter i endene? De er jo ikke så fryktelig lange da. Så om jeg pakker plugger og teltstenger hver for seg, så får jeg komprimert teltet betydelig. Men skjønner hva du mener..... tror jeg 😉
Skal følge tråden din for jeg er nysgjerrig på hva du ender opp med. Har aldri selv vært noe særlig til gramjeger, da jeg tar turene med ro, og går i et tempo som passer dagsformen. Som regel ikke med noe dagsmål mtp antall kilometer. Dermed så er jeg ikke like hank på å spare disse grammene (selv om jeg selvsagt ikke liker å bære mer enn nødvendig). Jeg driver vel nesten med «Glamping» i forhold til en del andre her inne 😅

Endret av Lyckeboden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyckeboden skrev (4 minutter siden):

Når du snakker om integrerte stenger så snakker du om de som sitter i endene? De er jo ikke så fryktelig lange da. Så om jeg pakker plugger og teltstenger hver for seg, så får jeg komprimert teltet betydelig. Men skjønner hva du mener..... tror jeg 😉
Skal følge tråden din for jeg er nysgjerrig på hva du ender opp med. Har aldri selv vært noe særlig til gramjeger, da jeg tar turene med ro, og går i et tempo som passer dagsformen. Som regel ikke med noe dagsmål mtp antall kilometer. Dermed så er jeg ikke like hank på å spare disse grammene (selv om jeg selvsagt ikke liker å bære mer enn nødvendig). Jeg driver vel nesten med «Glamping» i forhold til en del andre her inne 😅

Jeg tenker på de korte stengene som sitter i endene ja. Jeg har tidligere eid et Tarptent Scarp 2 med en lignende løsning og det gikk meg på nervene. Det hører også med til historien at jeg pleier å stappe teltene mine tilbake i pakkposen, ikke rulle eller brette. Bare for nyskjerrighets skyld, tør du anslå cirka hvor lang disse stengene er? :)

Det er ikke alle turene mine hvor hastighet eller lengde betyr noe og da er også vekten på både sekk og innhold av mindre betydning, men jeg har også stor glede av å se hvor langt jeg kan klare å bevege meg på kortest mulig tid. Så alt til sitt bruk tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird skrev (23 timer siden):

Helsport Ringstind SL (Lav takhøyde, har vært mindre fornøyd med SL-telt fra Helsport tidligere)

Jeg er 188cm og sitter helt greit i mitt Ringstind SL-2 uten å berøre taket. Kan ikke strekke armene over hodet selvfølgelig, men :)

Skal forøvrig bytte det ut med det nye Tarptent Notch Li i år. Du har ikke vurdert det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

unirune skrev (6 minutter siden):

Jeg er 188cm og sitter helt greit i mitt Ringstind SL-2 uten å berøre taket. Kan ikke strekke armene over hodet selvfølgelig, men :)

Skal forøvrig bytte det ut med det nye Tarptent Notch Li i år. Du har ikke vurdert det?

Jeg ser nå at tomannsutgaven av Ringstind er høyere enn enmanns, som jeg har sett på. Da må jeg kanskje ta det med i vurderingen igjen likevel.

Notch er helt sikkert et supert telt, men det er veldig smalt med bare 51cm på det smaleste. Dyneema er ikke aktuelt på grunn av stort pakkvolum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird skrev (13 minutter siden):

Jeg ser nå at tomannsutgaven av Ringstind er høyere enn enmanns, som jeg har sett på. Da må jeg kanskje ta det med i vurderingen igjen likevel.

Notch er helt sikkert et supert telt, men det er veldig smalt med bare 51cm på det smaleste. Dyneema er ikke aktuelt på grunn av stort pakkvolum. :)

Ringstind SL2 er et supert enmannstelt hvis du vil ha litt ekstra plass i innerteltet ja :)

Nå skal jeg ikke misjonere for Dyneema her, men Enan oppgis f.eks. til 51cmx15cm i pakkposen. Notch Li er 41cmx10cm. Og halve vekta á 600g :)

Lykke til med valget! Artig prosess, men ikke enkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird skrev (38 minutter siden):

Notch er helt sikkert et supert telt, men det er veldig smalt med bare 51cm på det smaleste. Dyneema er ikke aktuelt på grunn av stort pakkvolum. :)

Romfølelsen i Notch er betraktelig bedre enn f.eks. Ringstind. Rette endevegger og mye høyere makshøyde. Ellers må jeg si som @unirune, greit nok at Dyneema har høyere pakkvolum, men mange av de du ser på har merkbart høyere pakkvolum enn dyneema-telt. Forskjellen er ikke  stor for små enmannstelt.

Endret av Thomas E
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

unirune skrev (20 minutter siden):

Ringstind SL2 er et supert enmannstelt hvis du vil ha litt ekstra plass i innerteltet ja :)

Nå skal jeg ikke misjonere for Dyneema her, men Enan oppgis f.eks. til 51cmx15cm i pakkposen. Notch Li er 41cmx10cm. Og halve vekta á 600g :)

Lykke til med valget! Artig prosess, men ikke enkel.

Jeg har eid både Tarptent og Hilleberg så jeg vet at oppgitt pakkvolum ikke er direkte sammenlignbart. Når mitt Tarptent Scarp 2 var pakket i pakkposen så var den stram som et trommeskinn og det var ikke noe plass til overs. Mitt Hilleberg Soulo derimot kan komprimeres til halvparten av oppgitt pakkvolum, takket være romslig pakkpose.

Dyneema har absolutt sitt bruksområde og jeg eier både pakkposer og ryggesekk som gjør nytte av det, men akkurat når det kommer til telt foretrekker jeg nylon eller polyester. Når det er sagt så har jeg selvsagt full forståelse for at ikke alle ser likt på det. :)

Thomas E skrev (15 minutter siden):

Romfølelsen i Notch er betraktelig bedre enn f.eks. Ringstind. Rette endevegger og mye høyere makshøyde. Ellers må jeg si som @unirune, greit nok at Dyneema har høyere pakkvolum, men mange av de du ser på har merkbart høyere pakkvolum enn dyneema-telt. Forskjellen er ikke  stor for små enmannstelt.

Joda, det er klart at romfølelse også betyr noe, men mitt Soulo er 63cm på det smaleste med ganske rette vegger. Jeg er ikke så sikker på om jeg er villig til å gå så veldig mye lenger ned. Jeg bruker heller ikke gåstaver, så jeg må eventuelt supplere med Tarptent sine karbonstenger.

Uansett så løper dollarkursen løpsk om dagen, noe som gjør at at fleste Dyneema-telt blir fryktelig dyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Tarptent Moment DW. Det er ikke spesielt bredt det heller. Og ganske lavt i endene slik at det er ikke er mye om å gjøre før nesetippen blir kilt av innerduken, Det går imidlertid vilt kjapt å slå det opp. Jeg har vært værfast en gang. Det var stusselig. Endte opp med å bare la drittvær være drittvær og så gikk jeg til bilen før jeg skiftet til tørt. Det var riktignok regn og bygevær og heldigvis ikke sterk vind. Tror ikke teltet hadde tålt så veldig mye vind sammenlignet med Soulo.

Med lettvektstelt til en person ofrer du komforten med litt større telt som tåler dårligere vær. Du har jo Soulo, og jeg tipper du har vurdert Unna?
Tarptent Notch finnes også som silnylon, uten at vekten er så mye mer. 150g? Uansett dyrt nå med dollarkursen. Om du trenger litt Notch-inspo fra skandinavia så kan jeg varmt anbefale å lage deg litt kaffe og se på Erik Normark

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebb skrev (3 minutter siden):

Jeg har Tarptent Moment DW. Det er ikke spesielt bredt det heller. Og ganske lavt i endene slik at det er ikke er mye om å gjøre før nesetippen blir kilt av innerduken, Det går imidlertid vilt kjapt å slå det opp. Jeg har vært værfast en gang. Det var stusselig. Endte opp med å bare la drittvær være drittvær og så gikk jeg til bilen før jeg skiftet til tørt. Det var riktignok regn og bygevær og heldigvis ikke sterk vind. Tror ikke teltet hadde tålt så veldig mye vind sammenlignet med Soulo.

Med lettvektstelt til en person ofrer du komforten med litt større telt som tåler dårligere vær. Du har jo Soulo, og jeg tipper du har vurdert Unna?
Tarptent Notch finnes også som silnylon, uten at vekten er så mye mer. 150g? Uansett dyrt nå med dollarkursen. Om du trenger litt Notch-inspo fra skandinavia så kan jeg varmt anbefale å lage deg litt kaffe og se på Erik Normark

Gode poenger du kommer med. Er det den nye versjonen av Moment DW med sterkere stang og to barduneringspunkter på hver side av stangbuen du har? Har som nevnt hatt Scarp tidligere, så jeg er godt kjent med at denne typen telt er følsom for vind mot stangen.

Jeg har vurdert Unna, men vektbesparelsen på snaue 100 gram gjør at jeg ikke klarer å rettferdiggjøre det i vektreduksjonens ånd.

Jeg følger Erik Normark og har sett alle videoene hans. Hvis jeg først skulle gått for et telt som baserer seg på gåstaver eller karbonstenger, så frister Stratospire et lite hakk mer enn Notch, men jeg er usikker på hvor mye vind dette tåler samt. hvordan det eventuelt håndterer ujevn grunn.

Jeg er klar over at jeg er helt i grenseland av hva man kan forvente av telt med tanke på alle ønskene jeg har. Det er mulig jeg må bite i meg ett av kravene ved å enten velge et telt som ikke tåler så mye vær (kan løses ved å være mer nøye med valg av teltplass), eller velge et telt som veier et halvkilo mer enn jeg i utgangspunktet har sett for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig sett på Mountain Laurel Designs og tenkt på kombinasjonsmulighetene av innertelt og yttertelt og slått fra deg at et slikt telt skal du ikke ha?...

Cricket tent med innertelt har gått Norge på langs (2012 tror jeg det var), og flere duomid og trailstar har en tendens til å dukke opp på videoer fra Sarek o.l. steder. 

Cricket og Innertelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (Akkurat nå):

Du har selvfølgelig sett på Mountain Laurel Designs og tenkt på kombinasjonsmulighetene av innertelt og yttertelt og slått fra deg at et slikt telt skal du ikke ha?...

Cricket tent med innertelt har gått Norge på langs (2012 tror jeg det var), og flere duomid og trailstar har en tendens til å dukke opp på videoer fra Sarek o.l. steder. 

Cricket og Innertelt

Jeg liker i utgangspunktet mid-konstruksjonen, den er jo også veldig vindstabil. Det jeg ikke liker, er at denne typen telt er noe knotete å sette opp skikkelig, spesielt på ujevnt underlag. Jeg har en rimelig kina-variant av et slikt telt og på godværsdager, på flatt underlag er det supert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Agnes Tiger Wall Ul2 Carbon. Da har du telt på 765gr og god plass, men dyrt da. Platin versjon veier 1 kilo og koster langt mindre. Vanlig versjon veier 1,1 og er enda litt billigere . Har ikke den modellen men en annen med samme mål på innertelt. Det fungerer supert for meg på 187. Brukte det og mange år med bikkja. Noen av de finnes også i 1 manss men hadde droppet det for vektbesparelsen er liten kontra hva du mister av plass, bl.a har ikke 1 manns fortelt på begge sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (12 minutter siden):

Big Agnes Tiger Wall Ul2 Carbon. Da har du telt på 765gr og god plass, men dyrt da. Platin versjon veier 1 kilo og koster langt mindre. Vanlig versjon veier 1,1 og er enda litt billigere . Har ikke den modellen men en annen med samme mål på innertelt. Det fungerer supert for meg på 187. Brukte det og mange år med bikkja. Noen av de finnes også i 1 manss men hadde droppet det for vektbesparelsen er liten kontra hva du mister av plass, bl.a har ikke 1 manns fortelt på begge sider.

Big Agnes lager supre telt, men det er ikke aktuelt med telt hvor innerteltet slås opp først. Jeg vil ha skandinavisk modell hvor både ytter- og innertelt slås opp i samme operasjon. Men takk for forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird skrev (24 minutter siden):

Big Agnes lager supre telt, men det er ikke aktuelt med telt hvor innerteltet slås opp først. Jeg vil ha skandinavisk modell hvor både ytter- og innertelt slås opp i samme operasjon. Men takk for forslag! :)

Kan ta ytter førsr men da trenger ekstra bunnduk, gir det 110gr mer vekt da m3n sparer og slitasje på bunn. Har det til mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger deg langt i dine ønsker. Vanskelig å gi råd, men kan dele av mine erfaringer. Jeg ønsker også å komplementere mitt førstevalg med et lettere telt (N+1).

  • Jeg har Unna hvor jeg har redusert innerteltet i bredden for å få et fortelt. Litt ned i vekt og har fått et udiskutabelt førstevalg på soloturer
  • Jeg har valgt bort telt med oppsett av innertelt først.
  • Jeg har valgt bort Mesh innertelt. I trønderske fjell blir det vel luftig for min del - alternativt må jeg ta med en varmere sovepose. Blir det for varmt med solid inner lar jeg bare døra stå åpen.
  • Har hatt Enan. Fungerte glimrende på vandreturer. Men synes det ble vel lite på turer med basecamp og dårlig vær hvor det blir noe innetid. I tillegg er det et problem med kondens. Selv med åpning i begge ender så opplevde jeg kondens mens kompisene sine telt var tørre.
  • Jeg har forkastet Trolltind. Perfekt pakkestørrelse, men liggelengde er for kort. Og jeg savnet fortelt til å sette sko og lage mat i.
  • Jeg har også forkastet et av teltene til BA. Lite footprint ved oppsett, men måtte bruke sekken som forsterkning for å unngå storm inne i teltet. Likte heller ikke inngang fra forsiden
  • I tillegg har jeg valgt bort noen tunneltelt, Ringstind (ikke prøvd, men likte ikke den gamle modellen), Niak, etc.
  • Jeg har også sett på telt i Dynema men synes prisen er vel stiv. I tillegg vil jeg ha dobbel duk, toveis glidelås i inngangsdøren, solid inner, etc

Så hva står jeg igjen med?

Det er fremdeles for mye å velge i, men jeg har havnet på Tarptent Stratospire 1. Har egentlig et ønske om å velge telt lokalt fra Østersund eller Melhus. Men Stratospire er et bedre alternativ i den vektklassen enn f.eks Enan, Trolltind og Ringstind for min del (foreløpig i teorien). Det blir et større footprint ift valg av teltplass, men jeg får solid inner, oppsett av inner- og yttertelt samtidig, to fortelt og et hav av plass. Sparer ca et kilo ift mitt Unna. De solgte 2019 modellen til nedsatt pris nå. Teltet får skryt/god omtale ift stabilitet i vind, men det skal vi få testet her også. Teltet er på vei og erfaring kan deles etter førstegangs bruk.

Lykke til med valget:-)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jofa19 skrev (11 timer siden):

Jeg følger deg langt i dine ønsker. Vanskelig å gi råd, men kan dele av mine erfaringer. Jeg ønsker også å komplementere mitt førstevalg med et lettere telt (N+1).

Takk så mye for et godt bidrag!

Det ser ut til at vi deler mange av de samme ønskene ja. Jeg har også vært inne på tanken om Stratospire, og det er egentlig det teltet i Tarptent sin katalog som pirrer nyskjerrigheten min mest. Det jeg er usikker på er hvordan det er å slå opp på ujevn grunn (det gjelder også alle andre telt som benytter to stenger og barduner for å få stram duk) samt hvor mye vind det faktisk tåler. Jeg vet at Tarptent selv hevder at det er blant de mest hardføre teltene de lager når det kommer til vær, men etter å ha sett denne videoen og lest kommentarene ble jeg brått usikker igjen:

Jeg bruker heller ikke gåstaver, så jeg vil ikke få brukt barduneringspunktene på på store flatene, med mindre jeg tar med to ekstra stenger. :)

 

Blaser skrev (3 timer siden):

Ett alternativ til Tarptent er Dan Durston.

Jeg har sett på Dan Durston X-Mid, men jeg har akkurat samme ankepunkter med det som med alle andre telt basert på lignende konstruksjon. Når det er sagt så fremstår det egentlig for meg som om det bare er en litt rimeligere og kjipere versjon av Tarptent Stratospire. Men jeg har det i bakhodet. Jeg liker prisen! :)

esphojo skrev (12 timer siden):

Blir Helsport Trolltind SL for tungt? Grei høyde, lite fotavtrykk, kryssende stenger/selvstående. Fraværende fortelt da...

Takk for innspill!

Vekten på Trolltind er OK, men jeg tror jeg hadde slitt med å klare meg uten fortelt. Jeg trenger akkurat nok plass til å koke morgenkaffeen hvis det regner. Unna er Innenfor, men ingen fortelt hadde jeg nok slitt med. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en-manns, og ikke billig, men du kan jo se på https://www.samaya-equipment.com/store/

Det er ikke fortelt, men det kan man kjøpe som ekstrautstyr. En del lettvekts klatretelt har konstruksjon som Helsport Trolltind, men det er mulig å kjøpe ekstra fortelt.  Litt mer knot å slå opp, men gir fantastiske muligheter de dagene det er fint vær. Og slike telt tåler alt av vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.