Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av lettvekts enmannstelt


Freebird

Anbefalte innlegg

Freebird skrev (17 minutter siden):

Jeg kjøper direkte fra Tarptent.com. 😊

Moment DW virker som et supert telt. Bare husk å montere barduner på stanglommen. Der tabbet jeg meg ut på min Scarp, noe som gjorde at jeg måtte bytte stangen etter å ha blitt overrasket av vind en morgen. 😅

Det er hull til plugg der. Har pleid å bruke det. Har i tillegg barduner i festet lengre opp på stangen. 
Har hatt teltet i over 4 år.

Har også crossing pole, men aldri brukt den. Synes den deformerer teltet, og gir egentlig ikke noen fordeler. Kanskje det tåler mer vind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Prebb skrev (12 minutter siden):

Det er hull til plugg der. Har pleid å bruke det. Har i tillegg barduner i festet lengre opp på stangen. 
Har hatt teltet i over 4 år.

Har også crossing pole, men aldri brukt den. Synes den deformerer teltet, og gir egentlig ikke noen fordeler. Kanskje det tåler mer vind?

Ja, det var barduner lenger oppe på stangen jeg tenkte på. De fulgte ikke med mitt Scarp, noe som endte med å bli skjebnesvangert.

Tror tanken med crossing pole er at teltet skal bli "selvstående" og tåle mer snø. Når det er sagt så hadde jeg vel sannsynligvis valgt et annet telt i snøvær. Jeg hadde crossing poles til Scarp også, brukte de aldri jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG fant jeg mitt MLD soulomid XL.

Dette veier 1,1 kg komplett ( ytter og inner i cuben, carbon stav og 10 plugger) . Det  er vel nesten like sikkert som Hilleberg soulo, så slipper å tenke på mulige vindkast etc.

 

20181014_122941.jpg.cb23a4e17a31be2f7b6fe79177f054e1.jpg

20181014_122916.jpg.23940ef97bd7442eae5d3860b3bd9939.jpg

Endret av Blaser
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringstind1 1 selv. 182 og 115kg. Men elsker dette teltet. 

Etter x antall netter sendte jeg det nå inn til Helsport for en liten rep på Bardu festa etter en del harde vindfulle netter. Men det tok de 0 kr for å gjøre. 

Sitter greit i telte med stoltrekke på liggeunderlag. Og liker veldig godt å ha telte i "gapahuk" mode. Har ikke sl utgaven. Ser det mye kan åpnes i begge sider. Det ser veldig kjekt ut. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.