Gå til innhold
  • Bli medlem

Som Salomon X Ultra 3 Mid Gore-Te, men bredere i lesten?


kepiblanc

Anbefalte innlegg

Var i dag og prøvde et par av disse etter å ha researchet litt. Det var egentlig helt fantastisk flotte sko, og hælen satt dønn på plass uten å kippe noe, men jeg følte de var litt smale i lesten. Slik at jeg fryktet smerter i beina ved lang tids gåing og gjerne med sekk. Jeg har litt sære bein og må alltid bytte ut originaler såler med mine egne spesialsåler/fotsenger i tillegg.

Jeg prøvde også et par merrell som var mer behagelige på, men som ikke overbeviste helt.

Har dere noen tips til lignende sko som disse Salomon, men med bredere lest? De må gjerne være like billige som disse er akkurat nå, men det er vel fort mye å håpe på.

Bruk: hikes i skog og mark, med og uten sekk. Trenger ikke være vintersko. Lite forventet klatring i steinur med dem, så ikke viktigste målestokk. Mid high ønskes, typ ca 6".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke direkte svar på spørsmålet. Men jeg kjøpte for en tid tilbake et par Salomon X-Ultra Trek GTX. Som hos deg kjentes de i utgangspunktet bra ut, men viste seg å være for smale - fikk veldig vondt i føttene. Fikk byttet de inn og kjøpte Salomon Quest 4D 3 GTX, de ser i utgangspunktet veldig like ut, men disse er litt bredere, og er fantastisk gode for meg. Kjenner flere som har disse skoene og er veldig fornøyde. Virker som om de er vanskelig å få tak i i Norge nå (høy pris og rare størrelser).

Tror jeg litt tilfeldig kom over noen kommentarer på et engelsspråklig forum om at Quest er bredere enn X-Ultra Trek.

Så en mulig konklusjon: Salomon X-Ultra er smale for mange, men Salomon kan ha modeller som er bredere.

Ser blant annet at det er kommet en wide versjon av en lavere type sko her: https://www.xxl.no/salomon-x-ultra-3-wide-gore-tex-hikingsko-herre-multicolor/p/1169255_1_style

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eehgil skrev (37 minutter siden):

Salomon Quest 4D 3 GTX

Disse har jeg sett på, på nett, men har vært usikker siden jeg fra teksten fikk inntrykk av en innersko/innersokk som du tar på deg? I og med disse spesialsålene mine, har jeg vært skeptisk til den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var for ønsket om en høyere støvel hadde jeg glatt anbefalt altra king mt 1.5. Løpesko for terreng, bruk ullsokker og vass tvers gjennom alt av myr og elv, vannet renner rett ut og du er fortsatt tør på beina. Uansett - bredden på fremfoten er himmelsk i forhold til alt annet jeg har prøvd. Og jeg kan ikke gå en meter uten egne fotsenger i sko. 

Endret av ost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.