Gå til innhold
  • Bli medlem

Therm-A-Rest NeoAir, Xtherm


Lisecat

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe Therm-A-Rest NeoAir, Xtherm og bruke det hele året i telt. Fryser lett så trenger noe som er varmt! Lurer også på om noen har erfaring med å brune Therm-A i hengekøye? Blir litt dyrt å kjøpe eget underlag til hengekøye synes jeg. Tenker at kanskje mumie-versjonen egner seg best da siden den smalner? 

Eventuelt om det egentlig bare er quilt som gjelder for hengekøye?

Noen som har erfaring?

 

Takknemlig for tips og råd

 

Mvh Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lisecat skrev (10 timer siden):

Eventuelt om det egentlig bare er quilt som gjelder for hengekøye?

 

Ja og nei. Underquilt er best i mine øyne, men jeg vil ikke nødvendigvis anbefale det til andre enn entusiaster. Liggeunderlag kan du bruke på bakken, mens en underquilt kun kan brukes i hengekøye. Prøv underlag først og kjøp gjerne et som er ekstra bredt. Gir det mersmak kan du heller kjøpe en underquilt etterhvert tenker jeg. Jeg har for øvrig en Xtherm selv og tenker det er et greit underlag i hengekøye siden det ikke er like glatt som andre.

Ellers, husk at man i hengekøye skal ligge diagonalt og heng den slik at du får noenlunde 30-graders vinkel. Da blir det enklere å få en horisontal liggestilling og dermed unngå kalde skuldre som presser mot hengekøya.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisecat skrev (1 time siden):

Jeg går for en ThermARest NeoAir XTherm så sover jeg godt og varmt både i telt og eventuelt hengekøye etterhvert.

Fjellsport skriver på denne siden www.fjellsport.no/tips-sove-i-hengekoye at:

Sitat

Utover selve hengekøyen så vil et liggeunderlag ofte øke komforten betraktelig om du planlegger å overnatte. De fleste vil foretrekke liggeunderlag med langsgående kanaler eller eggeskallmønster da de vil holde passformen bedre gjennom natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hei. jeg har også kjøpt nevnte thermarest neoair liggeunderlag nettopp, og slenger på et spørsmål siden det må passe her.

jeg har ikke brukt det enda, men dette vil nok bli med på sykkeltur med telt i første omgang. -Vil dette liggeunderlaget  tåle bruk utenfor teltet uten å få hull?  det virker så lett og tynt at jeg føler jeg må legge meg forsiktig nedpå det 😄 blir det lett hull sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeksen skrev (7 timer siden):

hei. jeg har også kjøpt nevnte thermarest neoair liggeunderlag nettopp, og slenger på et spørsmål siden det må passe her.

jeg har ikke brukt det enda, men dette vil nok bli med på sykkeltur med telt i første omgang. -Vil dette liggeunderlaget  tåle bruk utenfor teltet uten å få hull?  det virker så lett og tynt at jeg føler jeg må legge meg forsiktig nedpå det 😄 blir det lett hull sånn generelt?

Jeg vil ikke anbefale å bruke et oppblåsbart ligge underlag rett på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.