Gå til innhold
  • Bli medlem

Stramme opp innertelt


Reggie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et Hilleberg Nallo 2 som jeg er virkelig fornøyd med. Det eneste jeg er usikker på er plassen i innerteltet. Det vil si, det skal egentlig være ganske grei plass, og det er det når jeg drar i innerteltet mot inngangen. Det ser nemlig ut som teltet synker litt sammen. Er det noen som har erfaring med dette og med å stramme opp innerteltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør du det når du setter teltet opp?

Jeg plasserer alltid teltet der det skal stå i forhold til teltplassen. Så passer jeg på å plugge enden skikkelig, så drar jeg første stanga så langt jeg får den bort fra enden for å få det stramt, så plugger jeg den skikkelig. Deretter gjør jeg det samme med neste stang osv til jeg kommer til andre enden. På den måten har jeg maksimalt strekk i teltet langs bakken. Deretter bardunerer jeg endene, da får jeg strekken oppe. Så bardunere jeg resten.

Har ikke Nallo, men Keron 3GT, har aldri hatt slappt innertelt i det. Gjør også det samme med Helsport Normarka 2. Dette er et billigtelt, og avstanden mellom de to stengene er litt i største laget, så der er i praksis umulig å få ytterduken helt stramt, men ved å strekke det max "krymper" ikke innerteltet i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå jeg gjør det ganske likt. Jeg bør legge til at ytterteltet står helt stramt - jeg kan ikke se for meg at det går an å stremme det lenger. Det er nettopp derfor det er så rart at innerteltet ikke står stramt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du strammet opp stroppene som holder stangkoppene, slik at teltstengene får tilstrekkelig spenn eller er de helt løse slik at stanga er lett å få i stangkoppen? De må nødvendigvis være slakke når du setter opp teltet, men pleier du å stramme dem til?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heriks skrev (4 minutter siden):

Har du strammet opp stroppene som holder stangkoppene, slik at teltstengene får tilstrekkelig spenn eller er de helt løse slik at stanga er lett å få i stangkoppen? De må nødvendigvis være slakke når du setter opp teltet, men pleier du å stramme dem til?   

Jeg pleier ikke å justere de før eller etter. Sånn som de er nå får jeg stengene oppi, men det er så vidt, så de sitter stramt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luesveis skrev (4 timer siden):

Teltet er ikke så gammelt at strikkene for å feste innerteltet i ytterteltet har blitt slakke?    Jeg måtte korte inn strikkene på "gammel-teltet" etter rundt 12 år.

Det er helt nytt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.