Gå til innhold
  • Bli medlem

Lappesaker til liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Har fått et lite hull i et Mountain Equipment liggeunderlag, og kjøpte lappesaker på G Sport. Vaska rundt hullet, lot det tørke ordentlig og limte på en ganske stor bit. Sov på det i natt for å sjekke resultatet, og i morges hadde lappen sklidd nesten helt av og lufta var ute.

Var fremgangsmåten feil eller har jeg kjøpt noe humbug?...

 

C4316112-C9DB-465D-953C-2374126C3D28.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt den lappen der på en rift i ytterduken på et telt for mange år siden. 
Lappen løsnet senere samme sesong. Kjøpte så en lapp et annet sted som var spesifikt til å lappe teltduk med, den holder enda, mange år etterpå. 
Til mine oppblåsbare underlag har det vel alltid fulgt med lappesaker som er beregnet til underlaget, men jeg har ikke prøvd med på å lappe enda. 
HAr riktig nok en downmat som jeg ikke har klart å finne hullet på enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange typer lappesaker, men ikke alle er lufttette. Jeg tror ikke de du har prøvd ville holdt på luften selv om du hadde fått de til å sitte. 
 

Liming av plastprodukter er vanskelig. Forskjellig lim fungerer på forskjellige plasttyper og på forskjellige overflatebehandlinger. En uorginal lapp som er helt ubrukelig kan derfor likevel være perfekt på det materialet den er laget for. Akkurat til dette formålet kan derfor orginalvare være litt viktigere enn ellers. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.