Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken pumpesekk til Thermarest Neoair Uberlite liggeunderlag?


Shun

Anbefalte innlegg

Annonse
Shun skrev (10 minutter siden):

Passer hvilken som helst av pumpesekkene til Neoair?

Ja, ventilen er den samme på alle Neoair.

Men det skal ikke være noen problemer med å blåse opp denne selv.  Selv blåser opp min xLite Regular med 12 blås. :) 

Når jeg tenker meg om så fulgte det med en slik pumpesekk med xTherm Large som jeg kjøpte nå i vinter. Jeg har prøvd å bruke den, men ender vel som regel opp med å blåse selv...

Endret av ketilring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (12 minutter siden):

Har den "std" ventil eller nye wing-valve (levert fom 2020)? Pumpeposen bør uansett passe over begge typer.

Jeg vet ikke - den ser sånn ut:

 

Thermarest Neoair Uberlite valve.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Therm-a-Rest NeoAir Mini Pump, utrolig holdbar og god batteritid. Samtidig fungerer den også utrolig bra for å blåse på bålet for å få litt ekstra futt 😁

De to pumpene vi har fulgte med på all season underlagene vi kjøpte for en del år siden, men de fungerer fortsatt selv om underlagene er utslitt for lenge siden. Brukte faktisk en av dem hele Norge på langs i 2018 også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å blåse opp selv og tar ikke mange pust å fylle det. Alternativt en hvilken som helst pose/søppelsekk kan brukes inntil du får tak i original pumpesekk. Klipp et lite hull og tre over ventilen. Sikres med en gummistrikk. Press luft inn og skru igjen ventil før du begynner å fjerne posen. 

Har brukt søppelsekk og munn inntil jeg kjøpte Thermarest minipump. Nå gjør pumpa jobben, mens jeg ordner andre ting. Vinn - vinn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (3 minutter siden):

Det er den jeg kaller "std" ventil, den de hadde før 2020. Har det på mine Xtherm, bruker pumpeposen som fulgte med og topper med et par blås i ventilen til slutt.

Okei - ikke winglock, som Thermarest skriver på nettisdene sine? Bør jeg angre på kjøp av Micro pump beskrevet over her i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (6 minutter siden):

Aner ikke. Si ifra om den passer @Shun 😊

Skal bli! Er ikke veldig imponert over informasjonsjobben og dokumentasjon på liggeunderlagspakken.
Det hadde vært smart med en kompatibilitetsoversikt, eller komponentliste, sånn at jeg visste hva slags ventil jeg har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som ventilen på bildet ditt er en standardventil. Thermarest skriver på sin side at Micropump passer til Winglock og Twinlock. Om den også passer til Standardventil vet jeg ikke. 

Pumpa jeg bruker til min standardventil ser slik ut:

https://www.thermarest.com/ie/sleeping-pads/sleeping-pad-accessories/neoair-mini-pump/06982.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med den batteri pumpen til mitt thermarest for mange år siden. Prøvde den en gang eller to og siden har den samlet støv. For all del den fungerte greit, etter noen minutter var underlaget stort set blåst opp og jeg trang bare å blåse litt selv siste biten.

For meg ble det bare enda en dings som skulle med i sekken og som ikke hadde noe annet bruk. 
Thermarest underlagene er veldig raske og blåse opp selv så det fungerer helt fint. Men jeg kjøpte også en sånn pumpesekk i stor utgave fra thermarest og det er denne jeg stort sett har med. Det fine med pumpesekken er at den også fungerer som pakksek. Samtidig kan man også lage «kubbestol» med pumpesekken ved å pumpe underlaget halvfullt av luft og deretter rulle det sammen og stappe det opp i pumpesekken og snøre igjen. Da fungerer det også som sitteunderlag. 
 

Med andre ord kan pumpesekken spille tre forskjellige roller 👍🏼😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har min Uberlite omsider dukket opp også. (Kjøpt på kampanje hos Milrab, og de har brukt lang tid på å sende.)

Den jeg fikk har ny type ventil, og her fulgte det faktisk med pumpesekk! Skal teste den, men jeg tviler på at den blir med på tur. :)

KR_2020_84168.thumb.jpg.a70ef790a85dbf300e51d167bd4f61fe.jpgKR_2020_84167.thumb.jpg.2fb372c1bf41d8cfa322797a4e952d52.jpg

 

Marius Engelsen skrev (På 22.4.2020 den 23.26):

Er ikke litt av vitsen med Uberlite borte om man skal ha med en egen maskin for å blåse opp underlaget?

Helt enig. Når man har kommet dit hen at man kjøper seg Uberlite liggeunderlag er alle unødvendig duppedingser allerede eliminert. 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (2 minutter siden):

Da har min Uberlite omsider dukket opp også. (Kjøpt på kampanje hos Milrab, og de har brukt lang tid på å sende.)

Den jeg fikk har ny type ventil, og her fulgte det faktisk med pumpesekk! Skal teste den, men jeg tviler på at den blir med på tur. :)

KR_2020_84168.thumb.jpg.a70ef790a85dbf300e51d167bd4f61fe.jpgKR_2020_84167.thumb.jpg.2fb372c1bf41d8cfa322797a4e952d52.jpg

 

Helt enig. Når man har kommet dit hen at man kjøper seg Uberlite liggeunderlag er alle unødvendig duppedingser allerede eliminert. 😂

Hva blir totalvekt da, inkl. pumpesekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (På 22.4.2020 den 18.17):

Har den "std" ventil eller nye wing-valve (levert fom 2020)?

Jeg viste ikke at det fantes en ny type ventil da jeg bestilte, og jeg må si jeg er ikke spesielt imponert over denne nye "Wing" ventilen. Unødvendig stor og klumpete og "over engineered". Jeg liker den vanlige ventilen som jeg har på xTherm og xLite mye, mye bedre. Den er enkel og grei og funker!

Shun skrev (På 22.4.2020 den 17.53):

Jeg har nettopp mottatt Thermarest Neoair Uberlite i posten

Bytte i 2020-modell inkl. pumpesekk? 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (38 minutter siden):

Jeg viste ikke at det fantes en ny type ventil da jeg bestilte, og jeg må si jeg er ikke spesielt imponert over denne nye "Wing" ventilen. Unødvendig stor og klumpete og "over engineered". Jeg liker den vanlige ventilen som jeg har på xTherm og xLite mye, mye bedre. Den er enkel og grei og funker!

Bytte i 2020-modell inkl. pumpesekk? 😊

Du har god timing, for Neoair Micro pumpen ankom i dag. Hvor mye veier din Uberlite Regular uten pumpesekken?

Endret av Shun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.