Gå til innhold
  • Bli medlem

Campingtelt/hustelt oppblåsbart


finnjpedersen

Anbefalte innlegg

Tenker på å investere i ett 5 eller 6-manns hustelt som er lett å slå opp for 1 person, oppblåsbart og med mørke soverom.

Vekt eller pakkemål betyr ingenting når bilen er i nærheten uansett, og det må være god plass til bord og stoler etc. i oppholdsrommet.

Vil helst ikke gå over 10.000 kr, men grensen kan tøyes litt hvis gullteltet dukker opp.

Noen som har erfaring/tips hva som er bra der ute i teltjungelen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
finnjpedersen skrev (7 timer siden):

Tenker på å investere i ett 5 eller 6-manns hustelt som er lett å slå opp for 1 person, oppblåsbart og med mørke soverom.

Vekt eller pakkemål betyr ingenting når bilen er i nærheten uansett, og det må være god plass til bord og stoler etc. i oppholdsrommet.

Vil helst ikke gå over 10.000 kr, men grensen kan tøyes litt hvis gullteltet dukker opp.

Noen som har erfaring/tips hva som er bra der ute i teltjungelen?

Når det kommer til campingtelt har jeg veldig god erfaring med Outwell. Gjennomtenkte detaljer og høy kvalitet. De har haugevis av modeller, så har ingen konkrete tips på oppblåsbare modeller. Vi har et Willwood 5, forholdsvis rimelig modell, men funker ypperlig til campingturer med hele familien :-) 

Ta en kikk på hvilke Outwell-modeller de Norske butikkene har inne. Hender det er noen gode tilbud. Outwell har gode videopresentasjoner av alle modeller på Youtube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for supert tips.

Outwell Avondale 5 PA er bestilt. 

Likte  detaljer som magnetdører på soverommene når man må opp om natta, myggnett på inngangene i hovedrommet, og avtagbar skillevegg på sovedelen. 

Ca. 8300 kr på Outnorth er innafor budsjett i tillegg. 

Mulig jeg lager en utstyrserfaring av teltet her på forumet når høsten kommer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
finnjpedersen skrev (På 29/04/2020 den 16.54):

Takk for supert tips.

Outwell Avondale 5 PA er bestilt. 

Likte  detaljer som magnetdører på soverommene når man må opp om natta, myggnett på inngangene i hovedrommet, og avtagbar skillevegg på sovedelen. 

Ca. 8300 kr på Outnorth er innafor budsjett i tillegg. 

Mulig jeg lager en utstyrserfaring av teltet her på forumet når høsten kommer.

 

Lyst til å komme med litt utstyrserfaring? Jeg kikker litt på jungelen av campingtelt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan jo komme med mine outwell erfaringer etter å ha brukt mitt Willwood 6 i 1 år. Veldig fornøyd med hvordan det har fungert i regen og finvær.

Telt fra Outwell har valgt mye bedre løsninger en andre merker. Har noen venner som har gått for rimligere Easycamp og de ville kjøpt Outwell neste gang.

Selv har jeg kjøpt teltunderlag for å beskytte teltet og form syd teppe til å ha inni. Dette gjør at det blir mye lunere og mer behagelig å gå på gulvet.

Jeg gjorde feil når jeg pakket det ned i 2020 og ikke at det var 100% tørt som gjorde at tapen løsnet fra sømmer, men selv da fikk jeg nytt på garanti fra Outwell. Willwood var ikke lenger på lager der jeg kjøte det så jeg fikk en model opp :) Så nå har jeg Outwell Greenwood 6. Super fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.