Gå til innhold
  • Bli medlem

Western Mountaineering Alpinlite


Terka

Anbefalte innlegg

Jeg funderer på Western Mountaineering Alpinlite som 3-sesongs sovepose. (Vår, høst, og sommer i høyfjellet.)

Til de av dere som har denne, fungerer den også til "varme" sonmernetter i lavlandet ved å åpne glidelås eller bruke den som dyne? Eller blir den for varm til det?

20200419_190140.thumb.jpg.6027a4b6ce31e6fadb6a9a17b76fbef5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fungerer ikke den til formålene du nevner akkurat likt med andre soveposer med ca samme tempgrenser og lang glidelås da (feks Rab Neutrino 400) ? Hvis ja, så er svaret ja den funker fint som dyne på sommernetter. 👍🏻

Endret av SnorreL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mer å få avkreftet bekymringen at  den ble for varm selv som dyne midtsommers med t-lim på '10°C, ala det å bruke varm vinteren hjemme på sommeren. Er den ikke det så er det gull.

Jeg solgte 3-sesongs posen i høst (ME Helium 800) og "sommerposen" nå nylig (ME Helium 400). Funker Alpinlite hele veien i barmarkssesongen med alt fra kalde til varme netter så er det gull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke alpinlite, men har i mange år hatt en WM utralite og bruker den til 3 sesonger. Funker fint som dyne i fjellet, men ikke på de heteste sommernettene ved havnivå, men det er jo svært lite som gjør (i de dagene er silkeposen gull). 

Mye av de samme specs. på de to posene, bortsett fra videre form på alpinlite. Veldig god kvalitet. 

Har det for meg at @tronn har alpinlite, kanskje han har noen innspill?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt alpinlite i mange år nå og den funker som gull - kjempefornøyd. Om vinteren bruker jeg den inni en halite overbag, om høsten og våren  som vanlig pose, om sommeren som dyne. Helt grei i fjellet på sommeren som dyne, men kan bli litt varm i lavlandet på sommeren, selv som dyne. Bruker den i også i Amok køye på skauen og det går greit, både som dyne, pose og i overbag'en. Synes posen funker bra som dyne til mitt bruk, har da glidelåsen et stykke nedpå slik at den danner en pose rundt beina og dyne i øvre del, og regulerer glidelåsen iht varmen. For de varmeste sommernettene og i dnt hytter etc blir den for varm og da har jeg en syltynn pose til det formålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.