Gå til innhold
  • Bli medlem

Rense gassbrenner til trangia stormkjøkken


ahh777

Anbefalte innlegg

Hei! Har brukt og vært veldig fornøyd med gassbrenner i Trangia 27 Stormkjøkkenet mitt i ca 10 år. MEN nå brenner den dårlig, spesielt vinterstid, selv om jeg bruker vintergass. Kanskje jeg bør rense den? Kan jeg bruke White spirit eller rødsprit (som jeg har) på Q-tips eller bør jeg bruke annet rensemiddel? Så en video om rensing, så tror det går greit å følge "oppskrifta" der. Takknemlig for tips/innspill, har aldri rensa/vedlikeholdt gassbrenneren før, og tenkte det er verdt et forsøk istedenfor å bare kjøpe en ny gassbrenner.

IMG_20200419_112556.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har alltid fungert bra så jeg har ikke skrudd den fra hverandre, men andre gassbrennere jeg har åpnet har et filter rett under dysa.  Noen me et metallfilter, andre med noe som ser ut som bomull.  Jeg tok rett og slett og fjernet filteret, og da virket "blåboksbrenneren" bra igjen.  Jeg har ikke brukt denne veldig mye senere, men den har virket uproblematisk når jeg har brukt den.

 

dsk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.