Gå til innhold
  • Bli medlem

Alkylatbensinflasker Biltema


Måsan

Anbefalte innlegg

Kjøper alkylatbensin på Biltema til primusene (etter tips på forumet). Fungerer utmerket. Noen som har erfaring med holdbarheten til selve flasken i felt? Er den tett, tåler den støt, kulde etc?  Digg å kunne slippe omfylling og ekstra flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hatt problemer med selve flaskene på tur, men har opplevd at korken lekker dersom flaska ligger horisontalt etter at den har vært åpnet (ikke samme problem før den har vært åpnet). Pleier derfor alltid  tømme åpnet flaske over på andre typer flasker på tur, og ikke åpne ny biltema flaske (under tur) før det er plass på andre flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_G skrev (1 time siden):

På vintertur hvor det går mye drivstoff pakker jeg flaskene i en plastkasse som jeg har i pulken. Det hender det lukter bensin oppi kassen, men har egentlig ikke sett tegn til lekkasje. 

God ide’. Se opp for gnist da 🤓.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordhauk skrev (11 timer siden):

Fyller alltid bensinen over på MSR-flaskene mine før jeg reiser ut. Har aldri med skjøre plastflasker ut i kulda. 

Det er slik jeg også gjør det. Forskjellen er kun den at jeg bruker Primus sine fuel-flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Av ren nysgjerrighet med de alkylatflaskene fra Biltema: totakts, firetakts, eller irrelevant for brenneren sin del?

 

EDIT: Basert på funn i annen tråd, ser det ut til at svaret er firetakts bensin ja. 

Endret av kepiblanc
Fant svaret selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kepiblanc skrev (11 timer siden):

ser det ut til at svaret er firetakts bensin ja. 

Ja, 4-taktsbensin. 2-taktsbensinen er iblandet 2-3% olje for smøring av motoren den brukes i. Jeg har ikke prøvet 2-taktsbensin da, men kan ikke se at det skulle være noen fordel i hvert fall. Tvert i mot tipper jeg at det vil sote. Men det vet jeg altså ikke. Jeg bruker kun 4-taktsbensin. Hvis du prøver med 2-takts vil jeg gjerne høre resultatet 😄

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen opplevd feil lukt på Biltema sin alkylatbensin? Jeg syntes den luktet for mye vanlig bensin og holder meg til Aspen sine blå til 4T. Mistenker at Biltema ikke har den renhet som Aspen siden lukt var påfallende ulik. Tidligere kjøpte jeg Heptan i "løs vekt" på Statoil og denne luktet identisk til Aspen. Jeg tipper at Biltema shopper der det er billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Använd Aspen akrylat anv till motorsåg fungerar mycket bra och nästan luktfri.

4T till Bensin kök.

4l dunk som tidigare anv till starka lösningsmedel fungerar bra som engångs dunk på tur till benzin

eller en gammal bensin dunk till bil som har utgått nyss och ej skall användas till bilen längre

Skyddshanskar och en bra tratt

WP_20200802_10_58_26_Pro.jpg

Endret av Håkan S
bild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.