Gå til innhold
  • Bli medlem

KjerstiDU

Anbefalte innlegg

 Sliter med å finne egnede støvler. Har: 

# høy vrist

#bred fot (ca. 100 mm) 

#markerte leggmuskler. 

Prøvde et par Scarpa-støvler hos Bull. De klemte og gjorde veldig vondt i støvelkanten (les: leggmuskel). 

Har nå hjemme et par Atomic Backland Expert, str. 25-25,5 om jeg har kjøpt på nett. Har normalt 39. Føltes som om leggen skulle knekke i det jeg presset de nedi. Men når jeg endelig klarte det, sitter de nok greit på foten, men med et ganske så godt press på vrista. Ytterst usikker på om jeg vil glede meg over flotte omgivelser med disse på. 

Noen som har tips til støvler som egner seg for mitt utgangspunkt? 

 

Jeg er mest opptatt av å gå opp, skoene skal egne seg godt til det. Være lette og gode og gå med. Er ikke så opptatt av kjøreegenskapene på vei ned. Vil komme meg trygt og ikke alt for fort ned. Veldig takknemlig for tips! 

Takk fot oppmerksomheten 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann med brede legger. Ble anbefalt å prøve dame modeller da disse skulle være lavere og bredere oppe. Når det er sagt kan hele backland skoen varmes. Dvs at både plast og innesko vil endre seg. Det kan hjelpe. Jeg får en nerve i klem høyt oppe på leggen men smertene er nede i fotbladet. Helt merkelig. Ikke lett å finne sko.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill. Scarpa damemodell har jeg prøvd, de kan jo ha mange forskjellige, men den jeg prøvde var så vondt at det ble smertefullt etter 5 min i butikken. Backland-skoene var faktisk ikke så verst etter jeg hadde hatt de på en stund, men når jeg tok de av var det klemmerker alle veier på leggene. Men kan nok være brukbare etter de er varmet opp. Men jeg fikk prøve mannen min sine støvler etter at jeg hadde tatt av mine, og de var jo fantastiske å ha på. Dette er årets variant av denne: Fischer Travers TS toppturstøvel 19/20, unisex. Så utrolig lett på foten, men kan den da bli for "ustødig" når jeg skal ned igjen? Mngl. nemlig korsbånd i begge knærne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fischer Travers har lestbredde på 100mm i str 26,5, relativt bra med volum i fotboks, og tilpasser seg foten bra med boasnøringen nede på foten. Om den gir god helfeste (ikke glipper når du går) og støtte oppover leggen med din fot må du vurdere.

TS versjonen  har ca < 90 flex, CS (Travers Carbon før 19/20 sesongen) har ca 100 flex og CC har litt stivere flex en den igjen.

Med lette sko og lette ski oppleves gjerne skiene mer "nervøst" å kjøre på ned igjen, men kreftene "opp i kroppen" kommer også med tyngre utstyr. (Og med tyngre og mer stabilt utstyr kjører ihvertfall jeg fortere nedover, som igjen gir mer krefter opp i kroppen).

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.