Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan fungerer disse? (bilde)


rg2720

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått en tarp i posten og tenkte jeg skulle prøve å feste den i to trær (ja jeg er n00b).

Hvordan er det egentlig meningen at man skal binde disse til et tre med mulighet for å kunne stramme og slakke med denne saken jeg har tatt bilde av?

Takker for all hjelp! :-) 

 

IMG_5399.jpg

IMG_1560.jpg

Endret av rg2720
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rg2720 skrev (41 minutter siden):

Hvordan er det egentlig meningen at man skal binde

Jeg vet ikke akkurat hvordan det oppsettet ditt er tenkt brukt, men slik bardunstrammeren står der gir det lite mening.

En tenkt mulighet, med utgangspunkt i nærbildet av strammeren din:

Flytt strammeren oppover til enden av snora, og før enden fyker ut av hullet slår du en knute på enden slik at den ikke kommer igjennom. Det vil da tilsvare at du har enden av tauet med knute på over strammeren i bildet ditt, alt likt ellers.

Deretter tar du tak i løkka som går på baksiden av strammeren, altså den biten av bardunen som ikke synes i bildet, og drar den utover til du får ei løkke. Så trenger du et annet tau som du trer gjennom denne løkka og deretter binder rundt treet.

Nå kan du dra strammeren nedover snora og stramme bardunen.

Om det er tenkt å brukes sånn i oppsettet for presenningen din vet jeg dog ikke. Fulgte det ikke med bruksanvisning?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill folkens :D Jeg vet forsåvidt hvordan de fungerer på telt, men skjønte virkelig ikke hvordan den funksjonen skulle hjelpe meg når det skulle bindes rundt et tre!

Men har fått en del bra forslag her nå, så skal teste dette i morgen og rapportere tilbake 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (4 timer siden):

Det finnes ett utall knuter. Denne er grei å bruke når du setter opp tarpen. Sa slipper du bardunstrammere osv. Om du velger den, eller noe annet, eller noe tredje eller.....

Den der var jo insane da! Testet her nå og den er jo som magi omtrent, kommer definitivt til å bruke den knuta der :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.