Gå til innhold
  • Bli medlem

Annajoh

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har bestemt meg for å investere i ny sovepose ettersom den jeg har, som er arvet etter min mor og far, visstnok er eldre enn meg😂 OG jeg fryser noe voldsomt i den. Jeg er nok litt frossen av meg, men den er nok i utgangspunktet ikke laget for kaldere temperaturer enn 5 grader.

Jeg er ute etter en sovepose laget for damer, da jeg ofte blir veldig kald på føttene. Jeg sover gjerne med varmeflaske, to par ullsokker og varmeelement (noen ganger også tovede tøfler), og da holder jeg varmen. Men synes dette er litt tungvint og skulle gjerne kommet meg unna med ett eller to par sokker😂 Er det noen som har gode forslag til en ny sovepose til meg? Jeg skal nok ikke sove ute noe særlig på vinteren, men jeg vil gjerne ha en pose man kan sove komfortabelt i ned til -5 (helst kanskje -10 grader, da jeg som sagt fryser lett). Jeg er ute etter en som ikke koster så veldig mye mer enn 3000 kr. Fint om den er relativt lett og enkel å pakke ned. Jeg kan bruke min gamle på varme sommerdager, denne er mest til vår og høst😊 Håper på noen gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 @Annajoh  Sånn jeg leser så er probemet ditt er at du blir veldig kald på føttene, men du har egentlig ikke testet en skikkelig varm sovepose enda, stemmer det? Det du tenkte var at ekstra dun i fotenden vil gjøre at du slipper å fryse på potene? 

Saken er jo den at de dameposene har en tendes til å være dyrere enn herreposene. Damevarianten av de @Dortase foreslår, koster 5000 

https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/dame-soveposer/warmpeace-solitaire-1000

Jeg er usikker på om det virkelig er verdt å betale så mye ekstra for en sånn pose, eller om du kan fikse problemet med en neste identisk poste (warmpeace viking 1200, jeg har mange venninner som har den) og et par skikkelige duntøfler. Det kan henne verden ser litt annerledes ut om du får en skikkelig god dunpose som den Dortase foreslår. Fryser du like mye på føttene når du sover hjemme? 

Alternativet er jo en syntetpose, men i den temp rangen der er de verken lette eller enkle å pakke ned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmpeace sel også ein fotpose i dun som du kan supplere med når det er kaldt, og fjerne når varmere. 

Kanskje det kan vere ein ide for breiare bruksområde på pose? Til dømes viking 900 og ein slik. 

Eg har ofte brukt ei tynn isolasjonsjakke som eg likevel har med, til dømes Arcteryx atom lt. Igjen med glidelås, trekk erme og hette inni jakke, og tre beina inni kroppen. 

Funkar gull, men er du lenge på tur og ikkje har med eit lite pulklass med sokkeskift blir det etterkvart drøy tåfislukt av jakka 🙈😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg endte opp med warmpeace 1200, på jomfruturen dens jeg våknet faktisk på natten av at jeg var FOR VARM med ullgenser og tøfler og måtte kle av meg litt. Kun opplevd det én gang før midt på heiteste sommeren i 2018, så det var en velkommen følelse! Takk for tipsene, alle sammen😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annajoh skrev (På 29.4.2020 den 13.11):

Jeg endte opp med warmpeace 1200, på jomfruturen dens jeg våknet faktisk på natten av at jeg var FOR VARM med ullgenser og tøfler og måtte kle av meg litt. Kun opplevd det én gang før midt på heiteste sommeren i 2018, så det var en velkommen følelse! Takk for tipsene, alle sammen😀

Haha, så utrolig bra! Godt å høre at det endte med suksess, håper du får mange fine turer fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.