Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til rimelig ferskvannsstang?


Trine Elde Pedersen

Anbefalte innlegg

Her er jeg helt grønn på utstyrsfronten, har fiska mye på sjø og i fjell, men da brukt utstyr som er på hytta vår/i båt. Ingen kjennskap til noe merker, vet kun om Shimano. Vil ta med stang når jeg skal på telt lufting her i Romsdal etterhvert, og jakte på ørreten. 

Krav er at det gjerne må være mulig å kjøpe den brukt (tilgjengelighet) , ellers under 1000 kroner. Fint om den er lett, tar liten plass, og er kjerringsikker å forstå seg på ved montering, reparasjon etc. Fyr løs 😊🌿🐡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får mange gode stenger til under 1000 lappen:) Kjøpte en tredelt Forcemaster 240L 3-14g til fruen og må si jeg ble positivt overasket over hvor lett og god den var å fiske med. Kjøpte den på tilbud til 600kr på nettet et sted. Par den med en Shimano 1000 eller 1500 snelle så kaster den så langt du trenger:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det nok er det billigste man kommer unna med pr nå i forhold til kvalitet, men etter mitt syn er denne litt for kort og beregnet for litt for tunge sluker. Jeg ville hatt minst 7 fot stang, helst 8 og beregnet for 3-12/15 gram - for ørretfiske. 
tror kastelengdene kan bli snaue med sølvkrokensettet og små spinnere feks.

men jeg har ikke kjøpt fiskeutstyr på årevis og har ingen konkrete forslag ( men finnes flere lignende tråder på FF med tips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittfiske.no selger 7 fots Berkley Phazer Pro II i den firedelte utgaven til kampanjepris 599,-

Dette er er ei flott stang. Veldig fin aksjon i stanga gjør at du kjenner det godt i stanga selv når småfisken tar i! Kjøp ei åpen haspelsnelle i 1000-størrelse til denne, så er fiskeopplevelsen sikra. En annen stor fordel er at den tar utrolig liten plass på sekken/i transport siden den er i fire deler. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordhauk skrev (21 minutter siden):

Skittfiske.no selger 7 fots Berkley Phazer Pro II i den firedelte utgaven til kampanjepris 599,-

Dette er er ei flott stang. Veldig fin aksjon i stanga gjør at du kjenner det godt i stanga selv når småfisken tar i! Kjøp ei åpen haspelsnelle i 1000-størrelse til denne, så er fiskeopplevelsen sikra. En annen stor fordel er at den tar utrolig liten plass på sekken/i transport siden den er i fire deler. 

Jeg støtter denne. Linken viser til 7 fots stanga, men den finnes også som 8,6 fot 3-18 gram til samme pris. Personlig ville jeg gått for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.