Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken av disse to sekkene


Mammut94

Anbefalte innlegg

Annonse
Mammut94 skrev (44 minutter siden):

Oppfølgingsspørsmål: Hvilken sekk skal man velge? Osprey Xenith 105L eller Bergans Trollhetta 95L?

Kjem an på kva for ein av dei som passar best til ryggen din.

Eg har Xenith 105L, og den kan eg ikkje bruke på skitur, fordi sekken stenger for skallen slik at eg ikkje kan sjå framover. På fottur går det bra.

Eg kjem ikkje til å kjøpe same sekk att, når denne er utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på rygglengde. Den er ikke alltid knyttet til høyde. Har tabbet meg ut på dette i mange år. Jeg har kortere rygg enn det min høyde skulle tilsi. Der sikkert andre som har det motsatt. Osprey har en app som måler rygglengde. 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei

Jeg har brukt Bergans Trollhetta 95l i ca 12 år og er veldig fornøyd med den. Såpass fornøyd at jeg ikke nøler med å anbefale den. Kvalitetsmessig synes jeg den er helt topp og den er veldig god å bære på. Snittvekta jeg laster den med ligger på ca 15-20 kg, (har lastet den med opp til 28 kg) og den oppleves fremdeles som veldig god. Jeg er 184 cm lang og veier ca 95 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.