Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars Monsen Kvigtind classic gas stove


Trine Elde Pedersen

Anbefalte innlegg

Annonse

Det ser ut som begge brennerne som Monsen har solgt sitt navn til, er produsert av Firemaple. Prisen tilsier også det. Denne er sikkert en helt OK brenner til vannkoking, men du får en vel så god brenner på Biltema til litt lavere pris. Det er sikkert også en Firemaple. https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/kokeapparat/gasskjokken-26-kw-2000042960

Husk bare på at disse toppmonterte brennerne er lite egnet i kaldt vær. Da må du ha en slangebrenner med forvarmingsrør slik at du kan snu boksen opp-ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker de på med slik "rebranding" (har vi et norsk ord for dette?). Satser de på at folk skal tro at produktet ble designet eller til og med produsert av merkenavn-eieren, eller bare at han med sitt "stempel" borger for kvalitet? Hmm, å låne ut navnet sitt til en vare ja, nå fikk jeg et bilde av Knut Bjørnsen i hodet her, uff - trist (regner med at en og annen her husker).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, zimwalker said:

 ja, nå fikk jeg et bilde av Knut Bjørnsen i hodet her, uff - trist (regner med at en og annen her husker).

I hvert fall vi som er gamle nok til å huske både Bjørnsen og TV-shop. Triste greier.

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn J skrev (36 minutter siden):

I hvert fall vi som er gamle nok til å huske både Bjørnsen og TV-shop. Triste greier.

Jeg ga tommelen opp for innlegget ditt, for at du husker. Føler bare for å si det, fordi jeg har et noe ambivalent forhold til å gi "tommel opp" når vi tematiserer det tragiske. Så, måtte bare si det, og nå har jeg gjort det.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Kvigtind brennern er veldig lik en  Robens brenner jeg har. Mener den heter Vaporlite. Godt mulig det og er Fire Maple. Veldig liten og grei. Fungerer fint men litt smal flamme. Kjelestøttene er såpass tynne at den vil nok føles litt ustabil med kjele ful, av vann. Den Biltema brennern er veldig grei, brodern har den. Har vel blitt solgt hos mange merker i noen år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kjell Iver endret tittelen til Lars Monsen Kvigtind classic gas stove

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.