Gå til innhold
  • Bli medlem

Chill Out Pakka fra Hektapåtur.no?


ostrbe

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ny i friluftsliv-gamet, og tenker å investere i litt brukervennlig utstyr. Jeg mangler de grunnleggende tingene: telt/hengekøye; sovepose; liggeunderlag; tursekk. 

Jeg kom over denne pakken på hektapåtur.no: https://www.hektapatur.no/chill-out-pakka?utm_source=Kundebrev&utm_campaign=36edf96b11-UKE-10-Tirsdag_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_020725308c-36edf96b11-133102487&mc_cid=36edf96b11&mc_eid=9fad5f6a25

Noen som har noen innsikt i om dette er et godt valg for en nybegynner og om det er til en god pris?

Det går overraskende mye penger i dette, og jeg har allerede kjøpt turklær, men jeg har vært litt avventende med utstyr som jeg har kunnet låne av andre. Det virker som det kan bli en del turer fremover, og derfor tenker jeg det kan være fint å investere i utstyr selv.

 

Takker for all input!

Endret av ostrbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke til soveposen eller liggeunderlaget. Men liggeunderlaget har en R-verdi på 4, som burde holde til vår, sommer og høst, og soveposen ser ut til å ha en bra temperatur/vekt-ratio, selv om den har 600 fill power. Så sånn sett, så ser det ut som du får en del for pengene til den prisen. Når du sier at "det blir en del turer fremover", tenker du primært når det er litt varmt i været? Hvor mange minusgrader ser du for deg at du kommer til å sove ute i?

Ellers ligger det også mye turutstyr på finn.no til bra priser. Men synes denne totalpakka så OK ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!

Med en del turer fremover tenker jeg først og fremst på Korona-situasjonen, som tilsier at jeg vil feriere mer i Norges natur enn jeg pleier. Det skal sies at jeg er veldig kaldblodig, også til å være jente, så det er nok fint for meg med litt for varmt enn litt for kaldt. Det blir nok først og fremst på vår, sommer og høst jeg vil sove ute, altså neppe minusgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er jente og fryser litt og vil ligge ute høst og vår, så hadde jeg kanskje valgt en litt varmere pose. Temp-grense (-6) er jo beregnet for menn, og jeg ser at komfortgrensa for kvinner er 0 grader på den posen. Her kommer det jo litt an på hva du definerer som "vår" og "høst". Men i mars og april, for eksempel, så kan det bli minusgrader om natta der jeg bor, og så er i tillegg hengekøye generelt litt kaldere enn telt. Men hvis du tenker mai-september, for eksempel, så kan vel den posen holde fint. Eventuelt går det an å bruke en fleece-liner e.l. for å oppgradere posen med noen ekstra grader, de er ikke nødvendigvis så dyre. 

Det du kanskje trenger i tillegg, som ikke er del av pakka, er en myggnetting til hengekøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.