Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Coghlan’s Nylon reparasjonstape


Thomas E

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg har brukt ein del av denne, og han fungerer godt, i alle fall til det eg har brukt han han. Bukar å kjøpe i lokal sportsbutikk.

Korleis han er i forhold til spinnakerteip, har eg ingen aning om, ettersom spinnakerteip er noko eg aldri har vore i kontakt med, og har ingen aning om korleis eg skal skaffe meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare... skrev (1 time siden):

Korleis han er i forhold til spinnakerteip, har eg ingen aning om, ettersom spinnakerteip er noko eg aldri har vore i kontakt med, og har ingen aning om korleis eg skal skaffe meg.

Spinnakerteip selges reseptfritt i de fleste butikker som selger båtutstyr.
Og nettbutikker i samme bransje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tubbs skrev (2 timer siden):

Spinnakerteip selges reseptfritt i de fleste butikker som selger båtutstyr.
Og nettbutikker i samme bransje 

Lite båtutstyrsbutikkar her oppi dalen. Og nettbutikk for småting, er uaktuelt for meg ettersom portoen gjer det uforholdsmessig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas E skrev (3 timer siden):

Jeg linket til en tape, og du sa at tape var bedre, snakker du om «spinnakertape» som er bedre enn nylontapen jeg linket 

Ja. Beklager, eg visste ikkje at dei kalla den tape, som regel e det patches eller repairpatch osv på dessa. 

Men ja, har prøvd dei du linkar til og synes ikkje dei held veldig bra, i alle fall ikkje på dunjakker med pertex osv i ytterstoff. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Tear Aid med godt resultat på klær. (På PVC  vinyl trenger duType B varianten)

image.png.c97bdcd3dab4ce04a089a2b542ada689.png

På klær hvor utseende har mindre betydning har jeg også brukt lapper av vindsperretape jeg har hjemme. (Vindsperretape er laget for å holde "evig".)

image.png.76f3b662cacf53192b428241bb0baf0f.png

 

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (13 minutter siden):

Jeg har brukt Tear Aid med godt resultat på klær. (På PVC trenger duType B varianten)

image.png.c97bdcd3dab4ce04a089a2b542ada689.png

På klær hvor utseende har mindre betydning har jeg også brukt lapper av vindsperretape jeg har hjemme. (Vindsperretape er laget for å holde "evig".)

image.png.76f3b662cacf53192b428241bb0baf0f.png

 

Type B er kun for vinyl ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (1 minutt siden):

Sånn @Marius Engelsen, da er det retta opp. ;)  Fjellsport skriver forøvrig "Tear Aid Repair Kit - A kan brukes på alle materialer unntatt PVC, da du trenger Type B varianten." 

https://www.differencebetween.com/difference-between-pvc-and-vs-vinyl/

Du vet hvor viktig det er å være presis i talen på fjellforum 🤣👍

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.