Gå til innhold
  • Bli medlem

Til De Pene Tjerna med barn?


JEK

Anbefalte innlegg

Annonse

Du får nok best svar på "Finnemarkas venner", på FB. Vil tro det kan bli utfordrene for en 6 åring å gå fra en parkering, men er han/hun rutinert og en tar tiden til hjelp, så går det nok. :)

Jeg vet hvor "De pene tjerna" ligger, men har ikke vær der, selv om jeg har vært en del i nærområdene. Vil nok tro det er raskest å gå inn fra Øverskogen, bl.a. Røyne. Men det går også skogsbilvei inn inn til Fallet, da er en i nærheten. Kjør inn til parkeingen i Rustadveien (Kanada/Solberg) og gå eller sykle til Fallet. Fra nevnte parkering går det også en skogsbilveg over til Sneisene. som kan benyttes videre til Store Nykjua, sti videre til Lundåshytta (åpen hytte), da er en i nærheten. Kan også parkere i Glitreveien (Sjåstad/Odevall) og sykle derfra mot Vesleløkka, så Saga og så videre opp mot Sneisene og Nykjua. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArveS skrev (28 minutter siden):

Har bare gått inn fra vestsiden - og det var en mil ca og fire timers gange. Ville anbefale alternativ innmarsj. 

Var det fra Djupengropveien og Svarttjern da? Er vel det som regnes som korteste veien hvis en har bil? Mulig vi prøver oss på Sandtjern i første omgang da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Imp, jeg har ikke vært der selv, men ut fra info jeg har lest selv så er normalt adkomsten til De Pene Tjerna via blåstien mellom Vikersund og Lier.  

Det er 14 km å gå fra Røine, og ca 7,5 km fra Parkeringplassen ved Djupengrop til det søndre tjernet. Alternativt sykle inn til Fallet (ca 7 km?) på skogsbilvei fra parkeringsplassen ved Rustanveien. derfra er det ca 5 km å gå inn. Fallet ligger på ca 425 moh tror jeg,  mens De pene tjerna ligger fra 590 til 607 m.o.h. 

image.png.de3f2abe5868ea447e4b489a7fffce9b.png

 

@Memento mori har forresten rusla i dette området av Finnemarka og kan sikkert gi bedre anbefalinger. :)

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEK skrev (16 timer siden):

Var det fra Djupengropveien og Svarttjern da? Er vel det som regnes som korteste veien hvis en har bil? Mulig vi prøver oss på Sandtjern i første omgang da. 

Hei - jeg mente å skrive ØST-siden (dvs fra Øverskogen/Røyne) som er ganske langt, ja, som @terka også skriver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.