Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr som du klarer deg helt greit uten


Lofoten-Møring

Anbefalte innlegg

- Stoltrekk er sjeldent med lengre.

- Teltlykt. Bruker hodelykten på soloturer, men fint med teltlys når man er flere. 

- Thermos. Jeg drikker kaffe til frokost og middag. Kan til nød ta med en lifeventurekopp om jeg trenger kaffe på dagen. 

- Gaffel. jeg har med en MSR titanskje, som også har alle verktøyene som trengs for å reparere MSR pumper.
 

- Ekstra ytterklær. Jeg har med en jakke og en bukse, samt en syntetisk isolasjonsjakke. Ofte betyr det at jeg går i skallbuksen hele turen, og bruker skalljakke  som vind- og regnjakke.

- Ekstra boxer: er den av en eller annen grunn søkkvåt, kan jeg sove uten den i tørt ulltøy om natten. Men enda har det ikke vert nødvendig.

- Buff på vinterturer: En balaclava med liten ansiktsåpning er mye bedre til å verne ansiktet for vinden, og glir ikke ned under hjelmen.

Generelt: minst mulig ting, og ting som er kjapt og enkelt å bruke 👍 Alle smarte turdingser, blir hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt jeg klarte meg uten å ha med på forrige tur...

Dvs det er ikke helt sant siden jeg kan ha byttet ut noe i noe lettere/mer praktisk  utstyr - f.eks pakkeposer istedet for søppelsekk og et lettere turhåndkle (men der gikk jeg tilbake til det gamle tynne bommulshåndkleet på hytte-til hytte turer siden mye mer behagelig og det ikke var problem å få tørket).

Men man har en tendens til å ta med noe nytt i tillegg til det man hadde på forrige tur og det er som regel unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.