Gå til innhold
Siripåtur

Trenger kaffetips ☕

Anbefalte innlegg

Lompa skrev (1 time siden):

God kaffe fra f.eks Vendelbo = Ny Mercedes.

Evergood kaffe = Ett år gammel Skoda.

Ali kaffe = Lada fra åttitallet.

Evergood er nok Toyota. Dvs en «udødelig» kaffe som dekker alle behov og der alt over kun er forfengelighet .... 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om turen er ikke langt eller brukes det sykkel / kano på tur har jeg med Handpresso pump.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Den veie litt, men kvalitet er bra, og smaken er helt fantastisk. 

Passe min bruk hyppelig

image.png.66cd3d25697c59cd69246f808be428f0.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruker og sammenleggbart filterholder og filter. Eg har knekt av ei vanlig, rød friele kaffi skei som eg har med til å dosere med. Til ein kopp, bruker eg 2 toppa skeier. Synes kaffien blir god kvar gang😊😋

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Skjult lenke - logg inn for å se den skrev, altså koke vann, helle pulveret oppi og vente x antall minutter (5-7 er ofte nok ved under literen vann) så røre rundt, eller splæsje skjeia som e pleier å gjøre, vente enda to min og så er kaffien nydelig! Største forskjell fra Lars sin er at her går det i Friele og KUN Friele! Ingenting slår Friele kokekaffe etter min mening. Nevergood og Ali kaffi gir ikke samme mengde med godlukt i telt og smaken er litt daffere (godt mulig e bare ikke har venta lenge nok på at den skal trekke).

Aleine på tur koker e alltid 1/2 kanne opp altså 0,75L til hvert måltid. Der har e 50g ish med kokekaffi oppi, dette har e målt opp med vekt i trekoppen og vet da alltid hvor mye den ska fylle for å få 50g. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tor-Erik-L-77 skrev (På 13.4.2020 den 9.17):

Aeropress, ferdig snakka! Har hatt med denne på tur flere ganger og lager himmelsk turkaffe.

BAF92779-6D76-4AEA-98FF-1D0659CE6378.thumb.jpeg.96791d323be186f1010bb5797c3e1fbd.jpeg

+1

Det er koseligere med bålkjel med kokekaffe og mose i tuten for å filtrere bort gruffen, men om smaken er det viktigste er det ingenting som slår Zoega Skånerost i Aeropress. Har prøvd mange forskjellige løsninger, og dette gir best kaffe for min smak. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.