Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Helsport Rago down Jr sovepose?


Tine Ø

Anbefalte innlegg

Hei. 
Noen som vil dele erfaringer med Helsport Rago down Jr? 
Vi sover ute ned til type -5 grader og nå trenger vi en ny pose til tidlig vår/sen høst. 
Ser for meg at Helsport Alta vinter kanskje blir litt voldsomt? Eller? 
Hva ville dere valgt til en femåring? Vet jo at dun tåler mindre fuktighet osv. Vi sover mest i telt, evt bare i hengekøye når været er tørt. Hun har egen pose for sommeren. Håper noen vil dele erfaringer med meg😊
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 4-åring har en Sir Joseph Kiki Down som tresesongspose og Alta Winter Jr Flex som vinterpose. Sistnevnte har hun nettopp fått, og den ble nylig innviet med en natt under åpen himmel i Østmarka. Våknet med rim på hele posen, det ville jeg ikke utsatt en dunpose for. Tenker at det er fint med en pose som tåler en del fukt når den skal brukes på vintertid, og i tillegg er skikkelig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har hatt gode erfaringer med Helsport Rago Down Jr. (brukt av en voksen). Vi har sovet i telt og hengekøye ned til et par minusgrader og holdt varmen fint gjennom natten. Soveposen er i tillegg liten og lett, noe som er et veldig pluss når det skal pakkes til mange.  Når det kryper ned under null er vår erfaring at gode liggeunderlag til barna blir vel så viktig som soveposen. Vi har stort sett også med en vattert fjellduk som kan trekkes over eller legges under liggeunderlagene hvis det blir kaldt. Det er også ypperlig til bruk for barna på rastepauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Alta Winter junior flex til vår yngste, og hun ELSKER posen sin. Den er veldig god og varm, og hun sover veldig godt i den. Posen har vært i bruk hele året, i fjor sommer sov vi en uke i lavvo i rondane, og posen var ikke for varm 

 

Jeg har kjøpt Rago winter down lady til meg selv, skal teste den i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.