Gå til innhold
  • Bli medlem

Minimeis og tung ryggsekk


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Annonse

Ikke prøvd. Men vi brukte bæresele på maven og sekk på ryggen. 4 reimer da også. Gikk forsåvidt. Tok også en del økter med barner på skuldrene. Sitter relativt godt der når man har storsekk. Barnet bruker sekken som ryggstøtte. Dog ikke veldig behagelig å gå langt med. 

Nå er sekken trolig så forbanna tung allerede med alskens baby/småbarn ting at det allerede er ubehagelig. Så litt mer ubehag gjorde det ikke stort værre. 

Vi pakket fruens sekk lett, og hengte ungen på maven.(litt med tanke på 4 reimer som ikke skulle gnage, samt den ekstra vekten fram) Så var min sekk hinsides tung. Gikk greit med ukestur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg brukt vår minimeis veldig mye, men for meg er reimene ganske tight over skuldrene. Usikker på om jeg I det hele tatt hadde fått den over reimene på en annen sekk. Mulig disse kan utvides noe for å få det til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hc.b skrev (4 timer siden):

Nå har ikke jeg brukt vår minimeis veldig mye, men for meg er reimene ganske tight over skuldrene. Usikker på om jeg I det hele tatt hadde fått den over reimene på en annen sekk. Mulig disse kan utvides noe for å få det til. 

Ah ok, ja den ser litt kompakt ut, de burde laget en lettversjon som kunne festes på sekklokket, de virker jo som rimelig driftige folk, så det hadde sikkert gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammer skrev (12 timer siden):

Ikke prøvd. Men vi brukte bæresele på maven og sekk på ryggen. 4 reimer da også. Gikk forsåvidt. Tok også en del økter med barner på skuldrene. Sitter relativt godt der når man har storsekk. Barnet bruker sekken som ryggstøtte. Dog ikke veldig behagelig å gå langt med. 

Nå er sekken trolig så forbanna tung allerede med alskens baby/småbarn ting at det allerede er ubehagelig. Så litt mer ubehag gjorde det ikke stort værre. 

Vi pakket fruens sekk lett, og hengte ungen på maven.(litt med tanke på 4 reimer som ikke skulle gnage, samt den ekstra vekten fram) Så var min sekk hinsides tung. Gikk greit med ukestur. 

Problemet er at jeg er på tur alene, sekken blir 25 kilo, så med en 13 kilos unge i bæremeis foran også, så blir det helt vannvittig vondt etter ei stund. Hun er litt liten til å sitte på skuldrene uten å kamikazeslenge seg ned når hun ser den første spennende kvisten på bakken så en eller annen løsning som gjør at hun har ryggstøtte og ikke kan komme seg ned fra nakken hadde vært fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av størrelse og vekt på barnet så tenker jeg at sjal (Evnt bæresele) med fremoverbæring kan være et godt alternativ, da eliminerer du mye vekt kontra en bæremeis på magen i tillegg til sekk. Ergobaby adapt for eksempel har ikke de største skulderremene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på at folk er greie og kommer med tips her altså, men spørsmålet går på minimeis og tung sekk.

Grunnen til at spørsmålet er dette, er at jeg har prøvd alt av bæremeis, bæresjal og bæresele allerede så jeg er ikke ute etter innspill til bæring av barn og sekk generelt. Det er godt gjennomtestet 😅;)🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjetunionen skrev (4 timer siden):

Problemet er at jeg er på tur alene, sekken blir 25 kilo, så med en 13 kilos unge i bæremeis foran også, så blir det helt vannvittig vondt etter ei stund. Hun er litt liten til å sitte på skuldrene uten å kamikazeslenge seg ned når hun ser den første spennende kvisten på bakken så en eller annen løsning som gjør at hun har ryggstøtte og ikke kan komme seg ned fra nakken hadde vært fint. 

Den ser jeg. Min erfaring er at sekken blir mer enn god nok ryggstøtte til ungen (var nesten 2år når vi var på en lengre tur) . Men, som du sier. De er kjapp med å "skal bare". Enn om du ordner deg en fotfeste løsning i remene på sekken, noe slik som minimeisen har. ? Og kanskje et feste i topplokket? Ser helt klart utfordring for å få monter et eller annet hoftebelte med sekk på rygg å unge på skuldrene. 

Jeg klarer ikke å se hvordan man får kombinert minimeisen med sekken. Enten vil reimene til sekken komme i konflikt med ryggen på meisen. Eller så vil "ryggplaten" komme i konflikt med bæresystem på sekk. 

Endret av Hammer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammer skrev (43 minutter siden):

Den ser jeg. Min erfaring er at sekken blir mer enn god nok ryggstøtte til ungen (var nesten 2år når vi var på en lengre tur) . Men, som du sier. De er kjapp med å "skal bare". Enn om du ordner deg en fotfeste løsning i remene på sekken, noe slik som minimeisen har. ? Og kanskje et feste i topplokket? Ser helt klart utfordring for å få monter et eller annet hoftebelte med sekk på rygg å unge på skuldrene. 

Jeg klarer ikke å se hvordan man får kombinert minimeisen med sekken. Enten vil reimene til sekken komme i konflikt med ryggen på meisen. Eller så vil "ryggplaten" komme i konflikt med bæresystem på sekk. 

Ja, hun er bare 15 mnd så det er mer "dada", peke på kul ting og derette bare velte seg ned på ene siden 😅. Full tillit til at mamma tar imot! Men ja, man skulle tro at det enkleste var en slags skreddersydd løsning med noe fest der oppe ja, dette er jo veldig midlertidig, til hun blir større og skjønner at det er langt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjetunionen skrev (På 12.4.2020 den 15.35):

Heisan! 

Er det noen turmammaer og pappaer som har prøvd å gå med minimeis og tung ryggsekk? Se for meg at det kan bli litt kjelkete med fire skulderremmer, men det hadde vært så genialt om det funket.. 

bruker minimeis sammen med pakkramme sekk og synes det funker ganske greit. aktivt bruk av hofte belte tar mye av vekta av sekken og stroppene på minimeisen er så smale at det fint er plass til reimene på sekken på utsiden når du bruker bryst reim.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har sagt det veldig mange ganger, men i andre sammenhenger, så forsøker en type gjentagelse her. Når jeg skal ha med mye bagasje eller annet som gjør at det volummessig må i flere forpakninger så foretrekker jeg å ha en del av vekta foran. Jeg får dette greit til med en 130-liter og en 105-liter. Har også gjort det med 105-liter på ryggen og dagstursekk på sånn 40-ish liter foran. 

Jeg har forsøkt flere varianter. 130+105 passer på en eller annen måte godt til hverandre og låser hverandres reimser slik at det ikke sklir. I andre sammenhenger har jeg brukt en løsning der to små karabinkroker låser de mot hverandre. For uansett hva jeg bærer kan jeg ikke fordra ting som sklir slik at du innimellom må heise eller hoppe ting på plass igjen.

Som vanlig med et illustrasjonsfoto: 
 

 

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (På 29.8.2020 den 22.26):

Jeg har sagt det veldig mange ganger, men i andre sammenhenger, så forsøker en type gjentagelse her. Når jeg skal ha med mye bagasje elelr annet som gjør at det volummessig må i flere forpakninger så foretrekker jeg å h en del av vekta foran. Jeg får dette greit til med en 130-liter og en 105-liter. Har også gjort det med 105-liter på ryggen og dagstursekk på sånn 40-ish liter foran. 

Jeg har forsøkt flere varianter. 130+105 passer på en eller annen måte godt til hverandre og låser hverandres reimser slik at det ikke sklir. I andre sammenhenger har jeg brukt en løsning er to små karabinkroker låser de mot hverandre. For uansett hva jeg bærer kan jeg ikke fordra ting som sklir slik at du innimellom må heise eller hoppe ting på plass igjen.

Som vanlig med et illustrasjonsfoto: 
 

 

Mtp barn på bæring og tung sekk...ha barnet i bæresele og foran...så kan du fint ha 30 kg på rygg...om du klarer...har selv gjort det på en ukestur gjennom øvr dividalen med en 1,5 åring i slepp...gikk fint.

Men trådstarter ville jo ikke høre dette igjen da hun har prøvd mage og ryggbæring og KUN ville ha hørt om hvirdan bæring med minimeis OG tung sekk hadde seg hos andre. Så lurer på HVA hun kom fram til til slutt. Håper hun deler snart...til fordel for oss andr turglade mamma og pappasherpera.

Endret av Ellefjell
Tilføye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.