Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp en vinglePetter - 70 eller 80 L sekk? 😱


Anbefalte innlegg

Evig puslespill her men skal forsøke å være så konkret som mulig. Jeg skal ASAP gå til innkjøp av ny sekk og holder på å sprekke av valgets kvaler. Sekken er til meg :)

Sesong: i utgangspunktet ikke vinterturer, og heller ikke veldig dårlig vær

Formål med tur:

1. Telting med barn (1-3 netter) på 7-10-13 år. Alle tre er gutter og kan bære litt. Har også tenkt å oppgradere deres nåværende småsekker til 30-50-70 liters junior sekker, kom gjerne med ekstra innspill her :)

Da går vi relativt kort men jeg bærer på Trangia, syntetisk sovepose til meg selv (som er relativt stor selv i kompresjonspose) og Bergans Trollhetta 4 manns telt. Og mat selvsagt.

2. Fjellturer med barn: går lenger, sover på DNT hytter, trenger ikke telt og soveposer, men kanskje stormkjøkken og tarp

3. Fjellturer uten barn, går langt men bruker DNT hytter til soving

Har fra før: Osprey 40 liters

Valget står mellom:

Gregory Deva og Osprey Aura, det store spørsmålet: 70 eller 80 liter? 

Please help! 😎💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn var 13 i sommer og han fikk en Gregory denali 70 liter. Det som er med slike gutter er at de vokser og de vokser litt i rykk og napp. Det virker heller ikke som rygglengde og beinlengde alltid er synkron. Kjøpte medium rygglengde til gutten som da var rundt 170-175 cm. Det var mulig den sekken ble litt lang i rygg

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Osprey Xena 85L. Den brukes i 71˚ nord.

30% avslag på brukas.no i 1 dag til.

P.s. Osprey Aura er 65L

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmtvann skrev (3 minutter siden):

Som uteturen sier har jo folk veldig forskjellig innstilling til pakking, men jeg ville gått for 80L. Særlig med flere barn. Bare å stramme noen kompresjonsreimer om du skulle ha noen liter til overs. 

Jeg lener selv mot 80-85, men var redd den skulle bli for stor når jeg bærer mindre :) Takk for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas 70 skrev (24 minutter siden):

Hva med Osprey Xena 85L. Den brukes i 71˚ nord.

30% avslag på brukas.no i 1 dag til.

P.s. Osprey Aura er 65L

Tusen takk 😁👌👌

Endret av BellaAndTheBandits
Tenkte Gregory siden den har vanntett bunn, integrert regntrekk og en liten dagstur sekk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BellaAndTheBandits skrev (20 minutter siden):

Hehe, ser den 😅 Hvor store/hvilke modeller er sekkene til barna dine?  

De to eldste har hhv en Deuter på 30 liter og en Bergans på 40. 7 åringen bruker skolesekken, men får vel kanskje en tursekk til sommeren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.