Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse til fotturer vår/høst, alternativ til Bergans Breheimen 3L pants


eehgil

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser at jeg har behov for en skallbukse til bruk på fjellturer til fots når det er  kaldt/kjølig og regnvær eller fare for regnvær. Har fra før svært god erfaring med Bergans Dermizax da jeg har skibukse og jakke som er ca 13 år gamle og fremdeles fungerer knall. Synes de har holdt meg fantastisk tørre både med tanke på regnvær og svette. Har ikke erfaring med andre produsenter sin "gore-tex", men går ut ifra at andre kan være like gode.

Er på jakt etter en enkel bukse som kan brukes til treningsturer til fots, turer med barn og genrelle utedager - når det er  regn eller fuktig vær. Passe kombinasjon av soliditet og "letthet".

Krav:

-Ikke gamasjer

-Lufting

-Stramming i ankel, og ikke så veldig vide i ankelen (skal ikke gå over store alpinsko).

-Mulighet for seler.

 

Pga mine erfaringer med Bergans har jeg sett litt på Bergans Breheimen 3L pants, og tenker å få prøvd denne i butikk, men er ute etter alternativer til denne.

Noen som har erfaring med Bergans Breheimen 3L?

Noen som har tips til andre bukser jeg burde sjekke ut?

Hva er egentlig fordel/ulemper med 3-lags vs 2-lags?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buksa jeg for tida bruker er arcteryx beta ar pant. Syns dette er ei god bukse med passform som passer meg. I og med at det ikke er stretch i goretex så er det viktig at passformen er god slik at bevegelses friheten er der.

Har hatt en bergans tidligere som hadde navnet Rauma pant. For min egen del er jeg ikke i tvil om at jeg liker arcteryx buksa bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mange norrøna dovre og i det siste Norrøna Recon.  De har igrunnen bare to feil - alt for dyre - koster skjorta og en arm , og at  de ikke holder spesielt lenge før Gore- texen blir slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.