Gå til innhold
  • Bli medlem

Nattflaske


gramjeger

Anbefalte innlegg

Annonse
gramjeger skrev (7 minutter siden):

Hva bruker folk til nattflaske? Hører at noen bruker det inne fra soveposen også, uten at jeg ville tatt sjansen på det ...

Bruker en 1 liter Nalgene flaske med vid åpning.
Knallgul så jeg aldri kan ta feil 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gramjeger skrev (16 minutter siden):

Hva bruker folk til nattflaske? Hører at noen bruker det inne fra soveposen også, uten at jeg ville tatt sjansen på det ...

1 liter wideneck nalgene flaske. 

Om man ikke bruker den i soveposen, men åler seg ut av soveposen for å late vannet mens man fortsatt er inni teltet, skal det for min del være rimelig kaldt, hustrig og dårlig vær ute for å ikke dra opp glidelåsen å gå ut i steden for.

For meg er poenget med nalgene flasken at jeg slipper å gå ut av posen. :)-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett alternativ til Uribag om man ikke trenger å være så diskrè: 

https://www.nalgene.com/product/2575-0032/

Har to slike selv, bruker de dog ikke som pisseflaske siden flasken fort kan komme i klem når man styrer på og later vannet i posen så = Søl i posen :frantics:
De er i god kvalitet og tåler tøffbruk, mye lik sine søsken i hardplast. 

 

image.png.71eb532259660080b0c2b211f80bb12f.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurifax skrev (På 9.4.2020 den 14.10):

Hm, den så ikke dum ut. En Nalgene-flaske tar en del ekstra volum i forpakningen.

Ikke om du har kaffeposen i den på vei inn...

 

 

Selv har jeg gitt opp Nalgeneflaskene da jeg synes de blir litt trange i åpningen... 😉

 

Endret av Espen Ørud
  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (18 timer siden):

Ikke om du har kaffeposen i den på vei inn...

 

 

Selv har jeg gitt opp Nalgeneflaskene da jeg synes de blir litt trange i åpningen... 😉

 

Her må vel lavvo uten bunnduk være en løsning. Grave hull, gjøre det man må, dekke over og holde kjeft. Har testet. Funker bra. ;)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (På 11.4.2020 den 12.59):

Bruker en hydra flask, ligner litt på Nalgene sin collapsable bottle.

Brukes selvfølgelig inni soveposen, det er en villmarks-skill man bør mestre 👍

Bruker gjerne proteinshaker på pulktur, de kan som sagt lett tømmes om ting fryser

Villmarks-skill, er du rar. Dette er sykehus-skill. Detter er sånn bekken flaske vi gutta får mellom beina på sykehuset så vi ikke skal tisse i senga fordi vi ikke klarer å gå på dass alene. Nei, jeg kryper da ut av soveposen.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Fredrik skrev (25 minutter siden):

Villmarks-skill, er du rar. Dette er sykehus-skill. Detter er sånn bekken flaske vi gutta får mellom beina på sykehuset så vi ikke skal tisse i senga fordi vi ikke klarer å gå på dass alene. Nei, jeg kryper da ut av soveposen.

Greit å forberede seg til alderdommen da, så kan du tisse som en proff ved å be sykepleier rulle deg over på siden 😎 

Men ja, det er en god villmarks-skill å mestre. Situasjoner man ikke vil krype ut av posen for å tisse:

1: Det er -30 ute.

2: Det er -17 og kuling ute.

3: Du sover i telt med en kompis i 2-manns tunelltelt på vinteren og det er stygt vær ute. Du vil ikke forstyrre, og nødig sitte på kne og pisse i flaske når han ligger med ansiktet vendt mot deg. Enda mindre når du har gått en uke uten å dusje.

4: Myggen utenfor, som er så stor at det er godt når den suger, overmanner deg fullstendig om du går ut av teltet. Kan gå ut av posen, men hvorfor gidde når man ikke trenger det.

5: Du ligger i telt med ungene, det er trangt å krype ut, du vil ikke forstyrre noen.
 

Det er bare å ligge seg på siden, så sier resten seg selv for oss med utovertiss 👍

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 3
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (1 time siden):

Greit å forberede seg til alderdommen da, så kan du tisse som en proff ved å be sykepleier rulle deg over på siden 😎 

Men ja, det er en god villmarks-skill å mestre. Situasjoner man ikke vil krype ut av posen for å tisse:

...Snip...

Det er bare å ligge seg på siden, så sier resten seg selv for oss med utovertiss 👍

Godt oppsummert. 

Og så er det jo ikke så trivelig når den brunstige Binna som oppholder seg i nærheten ser en valse ut av teltet halvnaken og man blir forvekslet med en bamsebjørn  :blink:  

Endret av Walle
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle skrev (16 minutter siden):

Godt oppsummert. 

Og så er det jo ikke så trivelig når den brunstige Binna som oppholder seg i nærheten ser en valse ut av teltet halvnaken og man blir forvekslet med en bamsebjørn  :blink:  

Hva med de brunstige binna som oppholder seg inne i teltet?. Vi har mange utfordringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.