Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til 2-3-manns kuppeltelt


Fjellmaen

Anbefalte innlegg

Hei! Meg og min kjæreste trenger et nytt telt. Ønsker et kuppeltelt med god plass. Tenkte derfor et 3-manns. Teltet vil bli brukt både på hiking og på kjøretur. Vi teltet kun om sommeren, høsten og våren. Telter i regn, men minimalt i storm. Vil bruke mellom 2000 kr og 4000 kr på teltet. Har sett på MSR Elixir 3 og Marmot Limelight 3P. Lest både godt og vondt om begge telt. Flere klager på vekten. Noen erfaringer med disse, eller noen dere vil anbefale istedenfor? 

Her er kriteriene mine:

- God plass til to personer(3-manns). Må være romslig til kortspill på kvelden. 

- Pris: 2000-4000 kr. 

- To åpninger 

- God utsikt fra innsiden er en fordel. 

- Pakkvennlig. Enkelt å fordele på to sekker.

- Må være lett nok til å gå et stykke med, men er ikke vanskelig på noen få hundre gram i forskjell. Jeg synes ikke 3 kg er tungt, men selvfølgelig en fordel med lett telt. 

- Må kunne kjøpes på skandinavisk nettside. 

Takk på forhånd! 

Endret av Fjellmaen
Legge til info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exped Orion Extreme eller UL. Se først på finn.no.

Eller så kan man gjøre gode bruktkupp på hilleberg, helsport, fjellreven og andre premium merker.

Har selv Marmot Vapor 4P. Romslig, tungt, og står meget godt i vinden, men ikke noe særlig å slå opp i sterk vind (umulig?). Ellers god kvalitet, høyere vekt enn oppgitt.

MSR er kanskje ett lite knepp over i kvalitet, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.