Gå til innhold
  • Bli medlem

Tynt skumunderlag som teltbunn


Anbefalte innlegg

Annonse
  • 10 måneder senere...


 

Icefishing with a view

Jeg frakter det på pulk så bretter det bare sammen så det passer på pulken og legger det under Arcticbeddingen...


(Jeg har maken til den på bildet i større utgave som passer teltbunnen. Den som guttungen ligger og fisker på er samme materiale, men klippet så det passer 1 person og også laget en T med hull i i enden så man kan ligge med armene ut uten å dyppe de i snøen og hull til å fiske i på midten...)

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over denne (Exped Evazote) i starten av januar og den har blitt min nye yndling på tur. Kun 390gram, men gigantisk og kan brettes for å justere r-verdi etter behov. Den har erstattet footprint på Unnaen min og er med overalt på tur. Bruker den som:  liggematte foran bålet, vindbeskyttelse, pute, footprint, teppe og regntrekk (bare en gang).

Anbefales!

Endret av Msadian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msadian skrev (13 timer siden):

Jeg kom over denne (Exped Evazote) i starten av januar og den har blitt min nye yndling på tur. Kun 390gram, men gigantisk og kan brettes for å justere r-verdi etter behov. Den har erstattet footprint på Unnaen min og er med overalt på tur. Bruker den som:  liggematte foran bålet, vindbeskyttelse, pute, footprint, teppe og regntrekk (bare en gang).

Anbefales!

Ser ut som den har gått ut av produksjon - finnes ingen steder! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble til at jeg kjøpte et skumunderlag på 200x100x0,5 på salg fra Backpackinglight i fjor sommer. Nå har de ikke dette i nettbutikken lenger, ser det ut til. Planen er å bruke dette som isolerende gulv i midten/ene siden av teltet på pulkturer, der jeg kan rulle sammen teltet med underlaget inni og stappe det i pulkposen. Jeg har ikke fått prøvd det enda, men satser på en pulktur nå i mars/april.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte et slikt fra amazon for en stund siden, og er svært fornøyd. Det er stort, lett og isolerer overraskende bra. Lar det ligge inne i teltet når jeg pakker det ned i teltposen som jeg har på pulken (tar liten plass).

 https://www.amazon.co.uk/dp/B07QN2P5VZ/ref=pe_3187911_185740111_TE_item
image.png.1b1338fc1e50c887dc1de6b84b65dfb4.png

weight: 350g with thickness: 0.25 cm, length 250 cm, width: 200 cm

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fjell Inge Røkke skrev (På 22.2.2021 den 12.43):

Ser ut som den har gått ut av produksjon - finnes ingen steder! 😕

Jeg har kjøpt 100x200x0.4cm skummatte fra Extremtextile:

https://www.extremtextil.de/en/sheets/evazote.html

Dette er tilsvarende som Exped Evazote.

De er ikke spesielt dyre heller, men kommer sikkert en del i frakt og mva.

Endret av Tobleronen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i vinterisolasjonsmatte via en kompis som jobber på Maxbo. Forsøkte å få tak i dette via forhandler, men der solgte de kun på 50m rull. Dette er typisk noe man trenger 2.2-2.5m i lengde av, så det er håpløst å kjøpe en rull, men dersom man er flere så kan det være en mulighet å gå sammen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2021 at 7:08 AM, SnorreL said:

Denne ser også lovende ut: Exped Multimat Trio https://www.skittfiske.no/exped/201987/exped-multimat-trio

Jeg bruker denne. Veldig hendig. Brukes som sitteunderlag, footprint, liggeunderlag under Exped Synmat UL, og "picnicteppe". Er såpass lett at den alltid er med på tur. 

Edit:  er ikke Trio jeg har, men en smalere variant som er lettere. 

Endret av uppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Tobleronen skrev (På 11.3.2021 den 12.22):

 

Jeg har kjøpt 100x200x0.4cm skummatte fra Extremtextile:

https://www.extremtextil.de/en/sheets/evazote.html

Dette er tilsvarende som Exped Evazote.

De er ikke spesielt dyre heller, men kommer sikkert en del i frakt og mva.

har du fått testet denne noe i felt? Lurer på å bestille en likens, men er usikker på om slitestyrken er bra eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.