Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltovernatting - Egersundsområdet?


Lyckeboden

Anbefalte innlegg

Startet egentlig denne i "barn på tur" tråden. Men den hører nok bedre hjemme her.

Har allerede hatt min datter på 12år, med på en overnatting ved sjøen ikke så langt unna Egersund.

Turen gav henne mersmak på tur, så jeg har lovet henne to til tre dagers tur i nærområdet nå i påskeferien. Og vi kunne veldig godt tenke oss et sted unna de typiske turstiene, og gjerne i nærheten av friskt rennende vann. Vi har vært på noen rekokgoseringsturer, men fant ut at store deler av heiene hadde svært mye tørt gress. Kombinasjon av det, frisk vind og primus er ikke helt ideelt kjenner jeg.

Sist tur gikk til Hadland ved sjøen. Pent sted som vi likte, men pga lite nedbør var det svært tørt, og lite mulighet for å hente friskt drikkevann. Noen som har noen gode tips?

Tenker dette er en god start og forberedelse for en lenger tur i sommer 

Kan ellers nevne at jeg har svært gode erfaringer fra mange aleneturer på fjellet med et Hilleberg Akto. Derfor kjøpte jeg nettopp et Hilleberg Allak3 for slike fellesturer, og har dermed noe større fleksibilitet med teltplass enn jeg tidligere har hatt med Helsport teltet. :)

spacer.pngspacer.pngspacer.png

spacer.png

Endret av Lyckeboden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.