Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompresjonstrekk til sovepose


Terka

Anbefalte innlegg

Jeg har noen soveposer som ikke kommer med kompresjonstrekk fra produsent (kun et stort oppbevaringstrekk og et lite trekk med snorlukking).

 Før jeg trykker på "betal" knappen her... er det noan som har forslag på andre/bedre alternativer enn Exped Waterproof Telecompression Bag?

image.png.52faeb200af982a3b6c5639c51627425.png

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de ser fine ut, jeg... kan selvfølgelig få billigere, men det var jo ikke det du spurte om...

om man kjøper en løs Schnozzel i tillegg, så fungerer den som pumpbag også...men det har man kanskje fra før?

Eller får man tilstrekkelig god kompresjon til en sovepose  i en pumpbag, og kan kanskje også spare noen kroner, samt at man slipper å ha en løs schnozzel...

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Må det være sådan pumpebag opplegg?? Har du hatt de i hånden?

Jeg har flere ulike originale og U-originale kompressjonsposer. Såfremt remmene ikke går over og krysser UNDER! posen har de en tendens til å rakne i syningene. Bl.a en gammel fra Helsport. De ny Helsport har visst remsene under hele posen. 

For meg å se er de mange syninger som kan gå her?

Elgen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forslag.

Jeg har også hatt noen posetrekk hvor reimene har røket @elgen, så det er et godt innspill. 👍

Dette er typen pakkposer som følger med disse soveposene, så jeg tenker det meste som er litt større, og som deretter kan komprimeres med soveposen inni, er bedre. 

20200405_171429.thumb.jpg.02e9500e7c6cf3ff5e4b6b389d62d22b.jpg

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ME Glacier 1250 som kom med vanntett trekk med rullelukking, uten kompresjon. Liker IKKE det trekket, det er prakk å få posen oppi og den blir stor. Vanskelig å få den såpass oppi at rullelukkinga brukes skikkelig.

Kan dun komprimeres ganske hardt, på samme måte som fiberposer? Hadde vært utrolig praktisk med et trekk ala det som linkes til her fra S2S. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.